مشاور پژوهشی رئیس پژوهشگاه هوافضا گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ شرکت هوافضایی خصوصی در ایران فعالیت می‌کنند.

 محمد طیبی رهنی، مشاور پژوهشی رئیس پژوهشگاه هوافضا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: هوافضا یکی از رشته‌های بسیار پویاست که پیشرفت‌های فوق العاده‌ای از آن در کشور ما دیده شده است.

سرپرست مدیریت روابط بین الملل پژوهشگاه هوافضا ادامه داد: با اینکه ایران در بیشتر حوزه‌ها رشد قابل چشمگیری داشته، اما هوافضا باعث جبران بسیاری از عدم موفقیت‌ها در سایر زمینه‌ها بوده و به صورت استثنایی پیشرفت¬های چشمگیری را به ارمغان آورده است.

استاد تمام دانشگاه صنعتی شریف درباره جذب دانشجویان به رشته هوافضا گفت: در سال ۱۳۶۶ دو دانشگاه صنعتی شریف (نیمسال اول) و صنعتی امیرکبیر (نیمسال دوم) شروع به فعالیت در مقطع کارشناسی رشته مهندسی هوافضا نمودند. در حال حاضر، حدود ۲۰ دانشگاه و پژوهشگاه هوافضا فعال هستند و تعداد زیادی فارغ التحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی در این زمینه داشته ایم.

طیبی رهنی بیان کرد: اشتغال فارغ التحصیلان موضوعی نوسانی بوده که آمار آن در سال¬های مختلف متفاوت است. برخی به اشتباه مطرح می‌کنند که دانش آموختگان این رشته مجبورند فقط جذب بخش‌های نظامی- دفاعی شوند، که صحیح نمی¬باشد (هر چند کار کردن در محیط¬های نظامی- دفاعی افتخار آمیز است).

سرپرست مدیریت روابط بین الملل پژوهشگاه هوافضا گفت: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ شرکت هوافضایی خصوصی در ایران فعالیت دارند. شرکت‌های دانش بنیان نیز در زمینه هوافضا رشد چشمگیری داشته اند. این شرکت¬ها اکثراً به انجام پروژه‌های بزرگ هوافضایی مشغول بوده و تعداد آن‌ها روز به روز در حال افزایش است.

استاد تمام دانشگاه صنعتی شریف در پایان یادآوری کرد: هوافضا توانسته به اقتدار ملی کمک شایانی کند و این موضوع بسیار قابل توجه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار