موحدی مطرح کرد؛

عملکرد پژوهشی دانشگاه روند رو به رشدی دارد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف گفت: عملکرد پژوهشی دانشگاه با وجود تمام مشکلات بودجه‌ای، روند رو به رشدی داشته است.

عملکرد پژوهشی دانشگاه  روند رو به رشدی داشبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، موحدی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: تلاش دانشگاه بر این است که به سوی دانشگاه نسل سوم و چهارم گام بردارد تا در نهایت یک دانشگاه ثروت آفرین باشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در ادامه گفت: به دلیل اهمیت تجاری و پایدار سازی کسب و کار‌های دانش بنیان، درحال پیگیری و به روز رسانی و برنامه‌های مختلفی هستیم.

او در ادامه گفت: در حوزه عملکرد پژوهشی دانشگاه با وجود تمام مشکلات بودجه‌ای، روند رو به رشدی داشته ایم و در مقالات ارائه شده در این زمینه علاوه بر کمیت، به کیفیت آن‌ها اهمیت ویژه‌ای داده ایم. برای مثال برنامه گرنت از حوزه‌های اولویت دار دانشگاه است و کسانی که در این زمینه قدم می‌گذارند، به مدت ۳ سال از حمایت‌های ما برخورد می‌شوند. هر ساله ۲۵ مقاله ارائه شده در این حوزه داریم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف بیان کرد: از فعالیت‌های اخیر ما که اهمیت ویژه‌ای دارد، توسعه شاخه‌های بین رشته ای است. 
 
موحدی گفت: خوشحالیم که در حوزه ارتباط با صنعت رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده ایم و همچنین در رتبه بندی های جهانی درآمد ارتباط با صنعت، مقام اول را کسب کرده ایم .
 
او در ادامه با اشاره به عملکرد‌های ارتباط با صنعت و دانشگاه گفت: مجتمع خدمات فناوری دانشگاه بیشترین نقش را در حوزه ارتباط با صنعت برای ما دارد چرا که بیش از ۵۰ مرکز در این مجتمع فعال هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف بیان کرد: از دیگر کارهای ما بازاریابی فعال است. از طریق تماس با سازمان ها و بخش خصوصی سعی داریم قراردادهای تحقیقاتی داشته  تا بتوانیم شاهد رشد و توسعه بیشتر فناوری هایمان باشیم.

او با اشاره به دستاوردهای مهم رونمایی شده در نمایشگاه فن بازار گفت : از دستاوردهای مهم ما پکرهای متورم شونده قابل بازیافت در صنعت نفت، ساخت میکروسکوپ کانفوکال بود که نمونه ای از سازه های برجسته تیم های دانشگاه است .

 راه اندازی چند مرکز نوآوری در حوزه سلامت

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: ما ۸۰ آزمایشگاه در سطح دانشگاه داریم که با آزمایشگاه مرکزی ما همکاری دارند؛ حجم درآمد سالیانه این آزمایشگاه ۲ میلیار تومان در سال است.

او با بیان اینکه از تجاری سازی محصولات حمایت می‌کنیم، گفت: در حوزه توسعه فناوری محصول در سال‌های گذشته یک برنامه توسعه‌ای را دنبال کردیم.

موحدی تصریح کرد: از مهمترین کار‌ها در سطح دانشگاه، مالکیت فکری  و ثبت اختراع است.

او گفت: با حمایت معاونت علمی و فناوری چند مرکز نوآوری در حوزه سلامت، هوا و فضا، تحلیل رایانش داده و حوزه مواد را در آینده راه اندازی می‌کنیم که بتوانند محل ارزشمندی برای تبدیل ایده به محصول شوند.
 
معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک با همکاری سازمان گمرک مرکز نوآوری مرزی راه اندازی می‌شود.

او گفت: در حوزه کار آفرینی برنامه‌های مهمی اجرا می‌شود مانند مدرسه اشتغال در دانشگاه که در آن به خود شناسی مهارت آموزی و کار آموزی می‌پردازند و نقش مهمی در تربیت دانشجویان در حوزه کارآفرینی دارد.

دانشگاه شریف، قلب نوآوری‌های کشور

موحدی بیان کرد: عملکرد پارک‌های علم و فناوری دانشگاه باتوجه به قدمت آن رشد بسیار خوبی داشته است و ما دانشگاه شریف را ناحیه نو آوری شریف نام نهادیم که قلب نوآوری‌های کشور باشد.
 
او گفت: این ناحیه شامل شرکت ها، استارتاپ ها، پارک‌های علم و فناوری، مراکز نوآوری، تامین کنندگان خدمت، فضای کار اشتراکی و سرمایه گذاران است که در حال فعالیت‌ هستند.

موحدی با ناکید براینکه  ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی فعال در اطراف دانشگاه حضور دارند، گفت: اخیرا توانستیم با همکاری شهرداری منطقه ۹ مرکز فناوری هوشمند شهری راه اندازی کنیم.
 
انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار