بسیج سازندگی خراسان جنوبی با احیای دو قنات در دو روستای شهرستان خوسف که تاکنون آب شرب نداشته اند کام مردم را گوارا کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، امروز در اقدامی جهادی همانند دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی، دو پروژه احیای قنات در بخش خوسف به سرانجام رسید و با احیای آن کام مردم گوارا شد.

سرهنگ هنری مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در حاشیه افتتاح قنات روستای رک و دهشیب خوسف گفت: ۳۰۷ متر طول دو رشته قنات احیا شده است که در مجموع ۲ هزار و ۹۰۰ میلیون ریال برای احیای آن هزینه شده است.

او افزود: این دو روستا شبکه آب شرب نداشته و با تانکر آبرسانی می‌شدند و احیای قنات آن‌ها باعث تأمین آب شرب ۵۰ خانوار این روستا‌ها شده است.


بیشتر بخوانید


سرهنگ هنری بیان کرد: قنات روستای دهشیب کاملا خشکیده بوده و پس از اجرای کیفی پروژه و احیای ۲۳۰ متر از طول آن، آب جاری شده و حدود ۲ لیتر بر ثانیه دبی آب است که موجبات خوشحالی مردم روستا را فراهم کرده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: در روستای رک نیز که به دلیل عبور مسیر قنات از زیر منازل روستا دچار آلودگی آب بوده با احیای قنات و اصلاح مسیر، آب شرب با کیفیت در قنات جاری شده و با انگیزه بخشی به مردم روستا زمینه بازگشت تعدادی از خانوار‌های روستا فراهم شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار