محسن بیگی گفت: مدرسه، مهم ترین مکان برای شکل گیری شخصیت دانش آموزان و تقویت اعتماد به نفس آن‌ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد محسن بیگی، مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در آیین ارسال کاروان تجهیزات بهداشتی فجر بانشاط به مدارس استان کرمان با اشاره به ساحت‌های تربیتی گفت: یکی از ساحت‌های ۶ گانه تربیتی، ساحت زیستی و بدنی است که با توجه به اهمیتی که دارد، سایر ساحت‌ها تحت تاثیر این ساحت هستند.

او با بیان اینکه منظور از سلامت، فقط جسمی نیست؛ بلکه منظور سلامت جسمی، روحی، اجتماعی و غیره است، افزود: سلامتی انسان تا جایی اهمیت دارد که در زمان بیماری؛ حتی تکالیف شرعی از عهده انسان برداشته می‌شود؛ چرا که سلامت می‌تواند همه بخش‌های زندگی را تحت تاثیر قرار دهد.

محسن بیگی با اشاره به اینکه مدرسه مهم ترین مکان برای شکل گیری شخصیت دانش آموزان و تقویت اعتماد به نفس آن‌ها است، گفت: همه برنامه ریزان به مقوله سلامت اهمیت می‌دهند؛ اما با شیوع بیماری کرونا، آموزش و پرورش بیشتر از هر نهاد و دستگاهی دچار آسیب شد و بخشی از این آسیب‌ها هم هنوز آتش زیر خاکستر هست که تبعاتش در راه است.

او با اشاره به اینکه هنوز چشم انداز دقیقی برای پایان بیماری نداریم، گفت: برای پیشگیری از کرونا همه بخش‌ها را نمی‌توان تعطیل کرد؛ حتی مدرسه را بلکه باید تلاش کنیم مدرسه با ارائه آموزش‌های وسیع‌تر بهداشتی به دانش آموزان و با دقت، آگاهی و اقدامات حمایتی و مشارکت والدین بازگشایی شود.

او گفت: یکی از اقدامات مهم برای پیشگیری از بیماری کرونا، همین ارسال کاروان‌های بهداشتی به مدارس استان است که خوشبختانه در استان کرمان به خوبی و در دو مرحله انجام شده است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، بیان داشت: در مدارس کشور بیش از ۸۵ درصد رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را داریم؛ اما قطعا ضعف‌هایی هم هست که باید با راهکار‌های حمایتی و نظارتی قوی تر، رفع شوند.

او با اشاره به اهمیت مشارکت والدین در آگاه سازی دانش آموزان، تصریح کرد: تبعیت پذیری دانش آموزان بسیار خوب است، همه ما باید قدمی برای سلامتی بیشتر آن‌ها برداریم و لازمه اثرگذاری آموزش‌های بهداشتی این است که این کار را با توانمندی و شیوه مناسب انجام دهیم . 

محسن بیگی استفاده از ابزار‌های نوین برای برقراری ارتباط بهتر با دانش آموزان را بسیار مهم دانست. 

احمد اسکندری نسب، مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان نیز در این آیین گفت: این اقلام و تجهیزات بهداشتی شامل صابون مایع، مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح، ماسک و ترازو با اعتباری حدود یک میلیارد تومان در قالب سرانه بهداشتی مدارس به شهرستان‌های استان به ویژه مناطق محروم ارسال می شود.

او افزود: در این کاروان حدود ۳۰ هزار لیتر صابون مایع، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر موادضدعفونی و ۵۰ هزار ماسک در نظر گرفته شده است.

اسکندری نسب با بیان ضرورت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس گفت: در مرحله اول ارسال تجهیزات ورزشی و بهداشتی هم که  اقلامی به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ هزار تومان بود، مدارس استان تحت پوشش این اقلام قرار گرفتند.

او گفت: گزارش‌های ارسالی از آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان و بازدید‌های میدانی بیانگر این است که مدارس استان به لحاظ رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در وضعیت خوبی قرار دارند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار