یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان کرمان با حضور معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش در رفسنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا کاظمی معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش، امروز در یادواره شهدای دانش آموز یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان کرمان که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان و جمعی از مسئولان در رفسنجان برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: قدرت فرهنگی مهمترین مولفه قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌باشد که تمام قدرت‌های علمی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نتیجه قدرت فرهنگی است.

او افزود: با توجه به قدرت فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بعد از ۴۰ سال تلاش دشمن در عرصه‌های مختلف برای شکست نظام اسلامی ناکام ماند و آنچه شهید سلیمانی را به اسطوره مقاومت در جهان تبدیل کرد، نتیجه همین قدرت فرهنگی است.

کاظمی با بیان اینکه دشمن نقطه ثقل فرهنگی را نشانه گرفته است، تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند تا ناامیدی را در دل مردم ما ایجاد کند، اما این طور نیست، چرا که امروز جوان‌های ما مومن و انقلابی هستند و هوشیارانه با نقشه‌های شوم دشمن برخورد می‌کنند.

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری جوانان امروز از جوانان زمان جنگ آماده‌تر و هوشیارتر هستند، گفت: جوانان امروز با برنامه‌ریزی و هوشیاری به جنگ دشمن می‌روند.

کاظمی افزود: حفظ فرهنگ ایثار و مقاومت بالاترین مأموریت ما در مدارس است و آموزش و پرورش به عنوان ارزشی‌ترین دستگاه فرهنگی کشور مهمترین ماموریت خود را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تعریف کرده است.

او تصریح کرد: تشکل‌های دانش آموزی علمدار و پرچمدار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مکتب حاج قاسم سلیمانی در جامعه هستند که چهل هزار یادواره در چهل هزار مدرسه با همین نیت در سراسر کشور برگزار شده است.

کاظمی با بیان اینکه اگر قرار است ما این فرهنگ را ادامه دهیم باید تاریخ گذشته و پر افتخار خودمان را مرور کنیم، بیان داشت: فراموش نکنیم دیروز کجا بودیم و چه کسانی شهید شدند و ما امروز چه مسئولیتی داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهدا به همت معلمان پرورش یافتند و به جبهه حق علیه باطل رفتند، گفت: ما باید قدردان خانواده شهدا باشیم، دست و پای خانواده شهدا را ببوسیم و در برابر آن‌ها تعظیم کنیم، این لازمه ورود به عرصه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

کاظمی، افزود: احترام به خانواده شهدا دروازه ورود به فرهنگ ایثار و شهادت است و ما باید با شهدا رابطه برقرار کنیم، با آن‌ها درد دل کنیم و از شهدا کمک بگیریم.

او با اشاره به اینکه شهدا زنده، حاضر و ناظر بر اعمال ما هستند، تصریح کرد: بر اساس آیات قرآنی شهدا زنده و ناظر هستند، می‌توانند دست ما را بگیرند و ما را در مسیر نگه دارند و پیوند ما را با ولایت مستحکم کنند، پس ما باید برای تداوم راه شهیدان تلاش کنیم تا راه شهدا، نگاه شهدا و برکت شهدا در زندگی ما تجلی پیدا کند.

کاظمی بیان داشت: برگزاری یادواره‌های شهدا در مدارس بهانه‌ای برای آشنایی با سیره و رفتار شهدا در حوزه‌های مختلف است.

کاظمی با اعلام اینکه وقتی زندگی شهدا را مرور می‌کنیم از اعمال و رفتار مثبت آن‌ها مات و مبهوت می‌شویم، گفت: رفتار‌های عجیب سردار سلیمانی انسان را متحول می‌کند، رفتار او با سربازان، رفتار او با مردم، رفتار او با دانش‌آموزان، رفتار او با کودکان، نوجوانان و نوزادان و رابطه او با خدای خودش اگر به عنوان الگو در جامعه نهادینه شود، انسان را به درجه بالایی می‌رساند.

او ابراز امیدواری کرد: شهدا کمک کنند رفتارشان، تفکرشان اندیشه هایشان و اخلاقشان در زندگی ما تجلی و ظهور پیدا کند.

کاظمی افزود: جبهه فرهنگی بزرگترین جبهه نظام در برابر استکبار جهانی است که سربازان اصلی آن فرهنگیان و دانش آموزان هستند.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.