رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان کوثر گفت: در راستای حفاظت و حراست از میراث فرهنگی و آثار باستانی ۷۰ اثر تاریخی این منطقه ثبت ملی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جهانگیر شهبازی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کوثر از ثبت ملی ۷۰ اثر تاریخی منطقه خبر داد و گفت: در راستای حفاظت و حراست از میراث فرهنگی و آثار باستانی شهرستان، این آثار شناسایی و ثبت می‌شوند.

او اظهار کرد: با توجه به قدمت تاریخی منطقه و شواهد به دست آمده، شهرستان کوثر یکی از مناطق تاریخی و باستانی در سطح کشور بوده که با توجه به این امر آثار و ابنیه‌های تاریخی شهرستان شناسایی، ثبت و حفاظت خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کوثر گفت: بسیاری از آثار تاریخی شهرستان قابلیت مرمت را داشته و در همین راستا اقدامات لازم پیش‌بینی شده تا زمینه برای مرمت و حفاظت از آن‌ها فراهم شود.

شهبازی افزود: کاوش و گمانه‌زنی یکی دیگر از اقداماتی است که در راستای حفاظت آثار تاریخی شهرستان جزو برنامه‌های اولویت دار این شهرستان است.

او بیان کرد: هم اکنون نزدیک ۷۰ اثر از این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و بیش از ۱۰ پرونده دیگر در حال بررسی و اقدام برای ثبت ملی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.