معاون امور عمرانی استانداری اردبیل از آماده بهره‌برداری شدن ۳۶ پروژه شهرداری‌های این استان و افتتاح آن‌ها در اسفندماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرزاد قلندری، معاون امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: برای اجرای این پروژه‌ها که بازآفزینی شهری، خیابان کشی، فضاهای سبز، آسفالت‌ریزی و احداث پل را شامل می‌شود ۲ هزار و ۳۵۷ میلیارد ریال هزینه شده‌ است.

او با بیان اینکه دولت مساعدت خوبی به شهرداری‌ها کرده است، افزود: بودجه مصوب کل شهرداری‌های استان اردبیل در سال ۹۷ به میزان ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بود که ۶۲ درصد آن تحقق یافت و ۹۸۰ میلیارد ریال هم از سوی سازمان شهردرای‌ها و خزانه به شهرداری‌ها کمک شده است.

قلندری ادامه‌داد: در سال ۹۸ هم بودجه مصوب کل شهرداری‌های استان اردبیل ۶ هزار و ۶۰ میلیارد ریال بود که پنج هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال آن معادل ۸۲ درصد تحقق یافت و هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هم از سوی سازمان همیاری شهرداری‌ها و خزانه به شهرداری‌ها کمک شد.

او گفت: در سال ۹۹ هم تاکنون هشت هزار و ۲۰ میلیارد ریال بودجه در شهرداری‌های استان به تصویب رسیده که ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال آن معادل ۳۲ درصد تحقق یافته و از سوی دولت هم ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار  به شهرداری‌ها اختصاص داده شده است.

معاون عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه حمایت دولت از شهرداری‌ها ضروری است، افزود: در بحث فضای سبز ، حمل و نقل عمومی و آتش‌نشانی شهرداری‌های استان نیازمند تامین امکانات مالی هستند که تلاش می‌شود با تامین اعتبارات لازم مشکلات موجود در شهرداری‌ها برطرف شود.

قلندری درباره کاهش حجم ترافیک اردبیل گفت: هسته مرکزی شهر با مشکل ترافیک مواجه است و برای کاهش و برطرف شدن این مشکل طرح  مطالعه ساماندهی ترافیک شهر اردبیل به نظام مهندسی ساختمان واگذار شده و مقرر است شورای ترافیک طرح مطالعاتی را تا فرودین ماه ۱۴۰۰ به اتمام برسانند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.