۶ کشاورز نمونه ملی گلستان با حضور وبیناری دکتر روحانی رییس جمهوری مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه ملی گلستان در سالن اجتماعات استانداری با حضور وبیناری دکتر روحانی رییس جمهوری برگزار شد.

حسین پدیسار پنبه کار نمونه با تولید هشت هزار و ۵۰ کیلوگرم وش در هکتار از گرگان، سبحان نظر پران دوجی کلزا کار در مزرعه دیم با عملکرد پنج هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار از کلاله، علی فرشباف دارای واحد پرورش یک هزار راسی پرورش گوسفند از مینودشت، رضا مبصری ایجاد کننده زنجیره یکپارچه تولید و عرضه گوشت مرغ با ظرفیت سالانه ۲۴ هزار تن از گرگان و ارازقلی سلطان شیخی گندم‌کار دیم با عملکرد هفت هزار و ۶۸۰ کیلوگرم محصول در واحد سطح از کلاله مورد تقدیر رییس جمهور قرار گرفت.

همچنین سمیرا سنجه ونلی نوغان‌دار اهل مینودشت با تولید ۶۱ کیلوگرم پیله‌تر ابریشم از هر جعبه تخم نوغان به عنوان نمونه شایسته در سطح ملی تجلیل خواهد شد.

در برنامه جنبی این مراسم از ۶۲ کشاورز نمونه گلستان در سطح استانی نیز تجلیل شد.

بهره‌برداران گلستان در سال زراعی ۹۹ - ۹۸ پنج میلیون و ۴۰۳ هزار تن انواع محصول به ارزش افزون بر ۲۵۰ هزار میلیارد ریال تولید کردند

از این تولیدات چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تن زراعی، حدود ۷۰۰ هزار تن دامی، ۳۴۰ هزارتن انواع تولیدات باغی، ۲۴۰ هزار تن تولیدات جنگل و مرتع و بقیه در حوزه صید و ماهیان پرورشی بود.

بهره برداران کشاورزی گلستان در سال زراعی گذشته در تولید ۱۶ محصول راهبردی مقام اول تا پنجم کشور را به خود اختصاص دادند.

گلستان در تولید دانه‌های روغنی کلزا، سویا و آفتابگردان، هلو، توتون و گوشت مرغ رتبه اول، گندم، چغندرقند و خرمالو مقام دوم، شلتوک (برنج) پیله‌تر ابریشم، میگو و پنبه رتبه سوم، ماهیان پرورشی و خاویاری رتبه چهارم و جو و زیتون رتبه پنجم کشوری را دارند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.