همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر آسفالت راه روستایی سویناس به ماژگه در بخش خلیفان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر آسفالت راه روستایی سویناس به ماژگه در بخش خلیفان با حضور نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه ، امام جمعه شهرستان  و جمعی از مسئولان اداری و نظامی افتتاح شد.

محسن خادمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مهاباد در حاشیه افتتاح این مسیر روستایی اظهار کرد: بهسازی و آسفالت راه روستایی مسیر روستای "ماژگه" به "سویناس" در قالب طرح ابرار به طول پنج هزار و ۷۰ متر و با ۲۰ میلیارد ریال هزینه احداث شده است.

خادمی افزود: برای احداث این جاده که ۵.۵ متر عرض آن است از ۱۷ دستگاه پل و انبیه استفاده شده است.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: مسیر روستایی از روستای "گردبندان" به "بیرم" نیز به چهار کیلومتر در این منطقه آماده افتتاح است که در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

این مقام مسئول گفت: همچنین در قالب طرح ابرار، راه روستا‌های "یارعلی" به طول ۳.۶ کیلومتر، "آفان" به سه کیلومتر، "ابراهیمه" ۴.۱ و "سلوک" به طول ۵۰۰ متر آسفالت شده و راه روستا‌های "خاتون‌خاس" به طول ۲.۲ کیلومتر، "سیجان‌بلاغ"به طول سه کیلومتر و "تیکانلوجه" به طول ۷۰۰ متر بهسازی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد با اشاره به اینکه هم اکنون ۶۰ درصد راه‌های روستایی مهاباد آسفالت است، تصریح کرد: این شهرستان با ۱۹۶ روستا در مجموع دارای ۶۰۱ کیلومتر راه روستایی است که از این مقدار راه ۱۱۰ روستا به طول ۳۴۰ کیلومتر آسفالت است.

او خاطر نشان کرد: راه دسترسی به ۸۶ روستای این شهرستان به طول ۲۶۱ کیلومتر نیز شوسه است و مهاباد از این لحاظ در بین شهرستان‌های همجوار از جمله نقده، پیرانشهر و اشنویه دارای بیشترین راه روستایی شوسه و خاکی است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.