نوری شادکام گفت: نشانه‌های موج چهارم کرونا در استان یزد نمایان شده و آمار بیماران کرونایی به ۱۸۰ نفر رسیده است.  

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: آمار ابتلا و بستری در استان از ۱۰ روز پیش سیر صعودی داشته و در حالی که آمار‌های بستری بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ نفر بود هم اکنون این آمار به ۱۶۰ تا ۱۸۰ نفر رسیده است. 

او افزود: استان یزد در موج سوم کرونا حدود ۴۰ روز بالاترین تعداد بیمار بستری را در سطح کشور داشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از پیشگیری و مراقبت به عنوان مهمترین عامل جلوگیری از گسترش بیماری یاد کرد و اظهار داشت: گرچه بیمارستان‌های یزد در وضعیت مطلوب و آمادگی کاملی قرار دارند، اما امیدواریم هیچ کس بیمار نشده و در بیمارستان بستری نشود.

نوری شادکام ادامه داد: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی سبب بروز موج سوم کرونا در استان یزد شد و هم اکنون نشانه‌های موج چهارم در حال نمایان شدن است.

او با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی رعایت دستور العمل‌های بهداشتی نسبت به آذرماه، ادامه داد: این یک نشانه بسیار خطرناکی است که می‌تواند ما را بار دیگر وارد بحران کند. از مسئولان می‌خواهیم در مراسم‌ها و افتتاح‌های دهه فجر هم نکات بهداشتی را رعایت کرده و هم مراسم‌ها را با کمترین تعداد ممکن برگزار کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی درباره واکسن کرونا نیز، گفت: اولین محموله واکسن وارد کشور شد و احتمالا واکسیناسیون از ابتدای اسفندماه آغاز می‌شود، اما مردم بدانند اگر روزی یک میلیون نفر واکسینه شوند ۶ ماه طول می‌کشد تا همه جمعیت کشور واکسینه شود، بنابراین باید رعایت پروتکل‌ها به ویژه استفاده از ماسک ادامه یابد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.