رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد گفت: واکسیناسیون تب برفکی رایگان برای دام های سنگین این شهرستان آغاز شد.

عادل بصیری محمدپور، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: با توجه به جمعیت دام سنگین موجود در شهرستان پیش بینی می‌شود  چهار هزار راس از دام‌های شهرستان در مناطق پرتردد و پرخطر و کانون‌های دوران گذشته علیه بیماری تب برفکی، رایگان واکسینه شوند. 

تب برفکی یک بیماری ویروسی و مسری است که موجب بیمار شدن حیوانات زوج سم از جمله گاو و گوسفند و  شیوع خسارات اقتصادی فراوان به واحد‌های پرورش دام می‌شود.

او با اشاره به اهمیت اقدامات پیشگیرانه در کنترل بیماری‌های واگیر دام از طریق واکسیناسیون، افزود: هدف دامپزشکی در اجرای طرح واکسیناسیون تب برفکی دام، حفاظت از سرمایه‌های دامی است.

بصیری محمدپور بیان کرد: به منظور کنترل و پیشگیری از بیماری تب برفکی، در کنار مایه کوبی دامپزشکی، کنترل تردد، رعایت اقدامات امنیت زیستی همچون، ضدعفونی ورودی دامداری، جایگاه دام و وسایل و جلوگیری خرید و فروش و نقل و انتقال بی ضابطه دام از سوی دامداران ضروری است.

او با اشاره به علائم بیماری شامل، ایجاد تب شدید، آبریزش از چشم، وجود کف در دهان، زخم شدن دهان و سم و پاهای حیوان از دامداران درخواست کرد: دامداران برای بیمه کردن دام‌های خود اقدام کنند و هنگام  مراجعه اکیپ‌های دامپزشکی، به منظور پوشش واکسیناسیون و پیشگیری از بیماری، با آنان همکاری کنند. 

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.