مدیر طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال بیش از ۴ هزار تن عسل در زنبورستان های استان تولید و روانه بازار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علیرضا قراگوزلو, مدیر طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی استان همدان در نشست اینستاگرامی با خبرنگاران گفت: امسال ۴ هزار و ۱۰۰ تن عسل تاکنون در زنبورستان های استان همدان تولید و برای مصرف مردم استان و سایر استان های کشور در بازار عرضه شده است.

او با بیان اینکه اشتغال زنبورداری استان رو به افزایش است افزود: هم اکنون در ۲ هزار و ۷۹۵ واحد زنبورستان استان ۳ هزار و ۲۶۳ نفر مشغول به کارند.

مدیر طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه باید تولید کندوهای استان را افزایش دهیم اظهارداشت: در استان ۳۹۵ هزار کندوی زنبور عسل داریم که با اصلاح کندوهای قدیمی به کندوهای کفه باز کمک زیادی به جریان هوای بیشتر در کندو و تولید بیشتر عسل زنبورها کرده ایم.

قراگوزلو ادامه داد: ۳۶ کیلو گرم ژل رویال, ۲۶ کیلو گرم گرده گل و ۱۰ تن بره بوم هم در زنبورستاپ های استان تولید کردیم که برای زنبورداران افزایش بهره بری و درآمد را به همراه دارند.

او اظهار داشت: برای بالا بردن میزان تولید عسل زنبورداران موظف به کوچ زنبورها هستند و با مجوزی که از دامپزشکی می گیرند باید این انتقال کندوها و  زنبورها را انجام دهند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.