دو طرح گلخانه‌ای ۵ هزار متر مربعی شهر کرمانشاه و گل شاخه بریده درودفرامان با حضور وزیر جهاد کشاورزی در کرمانشاه به بهره برداری رسید.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در سفر امروز به کرمانشاه گلخانه ۵ هزار متر مربعی این شهر را افتتاح کرد.

برای احداث این واحد گلخانه‌ای ۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که شامل ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آورده متقاضی طرح و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات اعطایی است.

با ساخت این طرح برای ۱۳ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

 وزیر جهاد کشاورزی در طرح دوم گلخانه ۵ هزار متر مربعی گل شاخه بریده در درود فرامان کرمانشاه را افتتاح کرد.

برای ساخت این گلخانه ۳۰میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

با بهره برداری از این گلخانه سالیانه ۵۰۰ هزار گل شاخه بریده شامل گل رز تولید و به صورت مستقیم برای ۸ نفر شغل ایجاد می‌شود.

کاظم خاوازی گفت: یکی از سیاست‌های دولت در بخش کشاورزی توسعه محیط‌های کنترل شده و گلخانه‌ها است که در این راستا هم اقدامات خیلی خوبی انجام گرفته، به نحوی که سطح گلخانه‌های کشور که در ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تنها هشت هزار هکتار بود، اکنون به بالغ بر ۲۰ هزار هکتار رسیده و تا پایان دولت نیز به حدود ۲۵ هزار هکتار خواهد رسید.

خاوازی میزان بهره وری آب در گلخانه‌ها را بالا دانست و افزود: در کشت‌های گلخانه‌ای میزان بهره وری آب به طور متوسط ۱۰ برابر کشت‌های فضای باز است، ضمن اینکه امکان کنترل سم و کود مصرفی در گلخانه‌ها که یکی از دغدغه‌های مردم هم هست بیش از فضای باز است و همه این‌ها توسعه گلخانه‌ها در کشور را ضروری کرده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به عقب ماندن استان کرمانشاه در حوزه توسعه گلخانه ها، گفت: این استان تنها ۴۸ هکتار گلخانه دارد، لذا باید با اختصاص تسهیلات و حمایت از متقاضیان، گلخانه‌های استان را توسعه دهیم.

نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: یکی از این دو گلخانه با وسعت پنج هزار مترمربع در روستای دهکبود درود فرامان شهرستان کرمانشاه واقع است.

حاتمی با باین اینکه این پروژه با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریال احداث شده که ۲۲میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال آن تسهیلات و هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال دیگر آورده متقاضی طرح بوده، ادامه داد: با بهره برداری از این گلخانه سالیانه ۵۰۰ هزار گل شاخه بریده شامل گل رز تولید و به صورت مستقیم برای هشت نفر شغل ایجاد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گلخانه افتتاحی دیگر را هم پنج هزار مترمربعی اعلام کرد و افزود: این گلخانه به تولید محصولات خارج از فصل مانند توت فرنگی اختصاص دارد.

حاتمی ادامه داد: برای احداث این واحد گلخانه‌ای ۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که ۳۲ میلیارد ریال آن آورده متقاضی طرح و هشت میلیارد ریال هم تسهیلات اعطایی است. اشتغالزایی مستقیم این گلخانه هم سه نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم آن ۱۰ نفر است.

وزیر جهاد کشاورزی از کارخانه تولید رب گوجه فرنگی پرامان کرمانشاه که به تازگی احداث شده و ۱۰ هزار تن ظرفیت فرآوری دارد و قرار است از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهوری افتتاح شود، بازدید کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.