از ابتدای امسال تاکنون صحت عملکرد ۴۶۰۰ ترازوی سبک مورد استفاده در مراکز صنفی استان از جمله فروشگاهها، بازار طلا و جواهر، و میادین میوه و تربار ارزیابی شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، نیازی مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تاکنون ۲۷۱ باسکول سنگین جاده‌ای شامل باسکول‌های سنجش محصولات کشاورزی و محصولات صنعتی نیز بازرسی و دقت و صحت عملکرد این باسکول‌ها تایید شده است.

او گفت : با توجه به تولیدات انبوه محصولات استراتژیک مانند گندم و ذرت، همچنین جلوگیری از تضییع حقوق کشاورزان دقت و صحت عملکرد باسکول‌های جاده‌ای در استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است لذا در صورت هرگونه عدم انطباق این مراکز پلمب خواهند شد.

او افزود: در صورت وجود هر گونه خطا در ترازو‌های سبک مورد استفاده در مراکز صنفی که به طور مستقیم با زندگی عامه مردم در ارتباط است این مراکز نیز پلمب خواهند شد.

مدیرکل استاندارد استان به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خرید به برچسب صحت عملکرد الصاق شده بر روی ترازو‌ها که در دید مشتری است، توجه کنند و از خرید در مراکزی که ترازو‌های آن‌ها فاقد برچسب صحت عملکرد است، خودداری کنند.

نیازی افزود: تمامی وسایل سنجش استان به صورت دوره‌ای توسط بازرسان آزمایشگاه‌های همکار این اداره کل مورد ارزیابی قرار می‌گیرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.