از طرح های عمرانی و عشایری و اقتصادی به صورت ویدئو کنفرانس در گیلانغرب و اسلام آبادغرب بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کوروش محمودیان فرماندار گیلانغرب گفت : طرح های عمرانی و عشایری در زمینه عمران شهری روستایی و عشایری بهداشتی و درمانی، رفاهی فرهنگی و هنری، صنعتی، کشاورزی، آبخیزداری، برق و ورزشی است.

او گفت : گازرسانی به ۲۹ روستا در دهستان‌های حومه، ویژه نان و گواور، احداث مجتمع فرهنگی هنری میرزا رضا کلهر در شهر سرمست، کتابخانه عمومی کل کش، احداث پانسیون پزشکان، تجهیز بیمارستان الزهرا (س) به امکانات روز دندانپزشکی، تجهیز بیمارستان به سیستم امحا استاندارد زباله بیمارستانی، تجهیزات درمانی در بخش‌های مختلف اعم از بخش کرونا، از این طرح‌ها است.

فرماندار گیلانغرب دیگر طرح‌ها را شامل احداث هشت طرح کشاورزی و دامپروری، چهار طرح آبخیزداری و کشت گیاهان دارویی، طراحی توسعه و اصلاح بهینه خطوط برق، چهار طرح صنعتی تولید ماسک باند و گاز طبی و تولید پودر بیتومین، پنج طرح آسفالت معابر شهری در گیلانغرب و سرمست، ۲۱ طرح خدمات عمران روستایی و عشایری و کلنگ زنی احداث مجتمع ۱۰۰ واحدی مسکن ملی شهر گیلانغرب بیان کرد.

محمودیان افزود: در مجموع برای اجرای این طرح‌ها ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده که با ایجاد آن‌ها زمینه ایجاد ۷۰ فرصت شغلی جدید فراهم شده است.

گیلانغرب پیشتاز در عرصه‌های ولایتمداری و دفاع از انقلاب و کشور

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: گیلانغرب همواره در همه عرصه‌ها به ویژه ولایتمداری و دفاع از انقلاب و کشور پیشتاز بوده است.

حسین خوش اقبال افزود: افتتاح طرح‌های مختلف در اکثر نقاط کشور در حالی است که ملت ایران در شرایط اعمال بی سابقه‌ترین تحریم‌ها توسط دشمنان قرار دارد.

او افزود: امروز ایران اسلامی به برکت امام راحل و نهضت امام (ره) در همه عرصه‌ها حرف برای گفتن دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه ادامه داد: مردم در شرایط سخت نظام اسلامی را تنها نگذاشته اند و امروز وظیفه ماست که با تلاش بیشتر رضایتمندی مردم را حفظ کنیم و بتوانیم شرایط بهتری را برای مردم فراهم کنیم.

بهره برداری از ۴۸ طرح عمرانی و اقتصادی  در اسلام آبادغرب

۴۸ طرح عمرانی و اقتصادی با ۱۵۹ میلیارد تومان اعتبار به مناسبت دهه فجر از طریق ویدئو کنفرانس در شهرستان اسلام آبادغرب افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 فرماندار اسلام آبادغرب با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره)، شهدای انقلاب اسلامی و تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: این ۴۸ طرح در بخش‌های عمرانی، فرهنگی، خدماتی، کشاورزی، صنعتی و اقتصادی در سطح شهر و مناطق روستایی بخش مرکزی و حمیل افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

جهانبخش حیدری، یکی از مهم‌ترین طرح‌های شهرستان را بازسازی و مقاوم سازی مرحله دوم بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب با ۷۵ میلیارد تومان اعتبار اعلام کرد و افزود: مرحله دوم بیمارستان با ۱۲۶ تختخواب در ۶ طبقه و هشت بخش با زیربنای ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع و با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان مقاوم سازی شده است.

او ادامه داد: ۴۷ میلیارد تومان نیز برای تجهیز این بیمارستان هزینه شده که علاوه بر ارتقاء سطح کمی و کیفی درمان شهرستان، اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۱۰۰ نفر را به همراه داشته است.

حیدری از افتتاح سه واحد آموزشی در بخش حمیل و مرکزی با ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار خبرداد و گفت: در بخش زیرساخت‌های مخابراتی در شهرستان برای پوشش اینترنتی هشت روستای شهرستان هم ۱۲ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان هزینه شده است.

او از افتتاح گازرسانی به هشت روستای اسلام آبادغرب با ۲ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و افزود: از ۱۷۱ روستای شهرستان ۱۲۲ روستا گازرسانی شده و ۲۱ روستا نیز در حال گاز رسانی است که امیدواریم با همت شرکت گاز ۲۷ روستای باقی مانده نیز به زودی گاز رسانی شود.

فرماندار اسلام آبادغرب ادامه داد: اصلاح و بهینه سازی کابل‌های برق با چهار میلیارد تومان، طرح‌های عمران شهری شامل جدول گذاری، آسفالت و احداث سایت آتش نشانی با ۶ میلیارد تومان اعتبار و طرح‌های ورزشی با ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار هم افتتاح شده است.

حیدری از افتتاح طرح‌های دامپروری، کارخانه الکترود درخشش باختر و کارخانه تولید الکل طبی، ۲۶۷ طرح اشتغالزایی مددجویان زیرپوشش کمیته امداد با ۱۱ میلیارد تومان، ۱۷۰ طرح بهزیستی با کمک بنیاد برکت با سه میلیارد تومان و ۱۰۹ واحد مسکونی شهری و روستایی مددجویان کمیته امداد خبر داد.

فرماندار اسلام آبادغرب گفت: دولت خدمات فراوان و شایان توجهی به مردم ارائه کرده است و با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان نظام، در بحران کرونا در کنار مردم بوده و در این راستا ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات کرونا در حمایت از مشاغل آسیب دیده تاکنون پرداخت کرده است و این حمایت‌ها همچنان ادامه دارد.

سرمایه گذاری دولت در ۴۵ پروژه اساسی شهرستان دالاهو

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: دولت در ۴۵ پروژه اساسی شهرستان دالاهو با ۶۹ میلیارد تومان اعتبار سرمایه‌گذاری کرده است.

مهرداد سالاری گفت: خدمات دولت در دالاهو نشان دهنده توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی به اقلیت‌های حامی انقلاب است.

او اشاره‌ای به آثار تخریبی زلزله داشت و افزود: یکی از موضوعاتی که همواره باعث نگرانی ما در ایام زلزله شد وضعیت آب‌های زیرزمینی و کدورت آب بوده است.

او افزود: خوشحالیم که در بین پروژه‌های اجرا شده در دالاهو، احداث ۲ تصفیه خانه شهر‌های کرند و ریجاب وجود دارد.

سالاری طرح‌های اجرا شده عمرانی مناطق زلزله زده در زمان سخت اقتصادی تحریم را نتیجه همدلی و تلاش مسئولان دانست.

او ادامه داد: دولت ۱۱ هزار میلیارد تومان برای مناطق زلزله زده هزینه کرده است که پروژه‌های انجام شده توانسته اند رتبه اول فنی را در کشور کسب کنند چرا که کمیت، کیفیت و رضایتمندی مردم در این پروژه‌ها لحاظ شده است.

سالاری گفت: در دالاهو خیابان‌هایی که سال‌ها بلاتکلیف مانده بودند آسفالت و جدول گذاری شد، ضمن اینکه تلاش شد تا اجرای طرح ها، سازگار با طبیعت زیبای دالاهو از حیث جذب گردشگر باشد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، یکی از مطالبات مردم دالاهو را ساخت بیمارستان عنوان کرد و افزود: از تامین زمین بیمارستان تا مرحله اجرا کار سختی بود که انجام شده است.

او ادامه داد: در راستای رضایتمندی مردم، اعتبار‌های خوبی برای راه‌های ارتباطی دالاهو در نظر گرفته شده است.

سالاری تعیین تکلیف مسکن مهر دالاهو را از جمله طرح‌های مهم بعد از سال‌ها بلاتکلیفی عنوان کرد و گفت: هم اکنون ۱۲۰ واحد مسکن مهر دالاهو آماده تحویل شده و مابقی نیز تکمیل خواهد شد.

راه‌اندازی سیستم دیپ دیجیتالی اندازه‌گیری باک کامیون‌ها در مرز سومار

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، از راه‌اندازی سیستم دیپ دیجیتالی اندازه‌گیری باک کامیون‌ها در مرز سومار خبر داد و گفت: این سیستم با هدف ترانزیت و ترانشیب راه‌اندازی شده است.

فریدون یاسمی افزود: با استفاده از این طرح، کنترل باک تمام کامیون‌های باری به طور دقیق و سیستمی محاسبه و کنترل می‌شود.

او افزود: یک باب جایگاه سیار نفتگاز نیز برای ارایه خدمات به کامیون‌های عراقی در مرز سومار راه اندازی شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با بیان اینکه این طرح از روز ۱۳ بهمن ماه ۹۹ در این مرز راه‌اندازی شده و مورد استفاده قرار گرفته، از همکاری همه سازمان‌های متولی، کمیسیون قاچاق استان، گمرکات و سازمان پایانه‌ها قدردانی کرد.

او ادامه داد: سیستم دیپ دیجیتالی باک خودرو‌ها در شهریور ماه سال ۹۸ در مرز خسروی راه‌اندازی شد و اکنون این سیستم در مرز سومار راه اندازی شده است.

 یاسمی گفت: اکنون در استان کرمانشاه در مجموع ۱۸۰ باب جایگاه سوخت شامل ۱۱۰ باب جایگاه سوخت مایع و ۷۰ باب جایگاه منظوره (بنزین و سی ان جی) در استان فعال است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.