مدیرعامل پالایشگاه زال پارس گفت: محصول بنزِن این پالایشگاه با بالاترین استانداردهای اروپایی با خلوص بالای ۸۵ درصد تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مهدی سنگچولی مدیرعامل پالایشگاه فریمان در مراسم افتتاح پالایشگاه نفت زال پارس با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، جمعی از مسئولان خراسان رضوی و معاونان وزیر و نمایندگان مجلس گفت: واحد تولیدکننده بنزن و ارتقاء اکتان این سوخت با ظرفیت تولید سالانه ۷۲ هزار تن در جنوب مرکز خراسان رضوی ساخته شده است.

او افزود: محصول بنزن این پالایشگاه با بالاترین استانداردهای اروپایی با خلوص بالای ۸۵ درصد تولید می‌شود.


بیشتر بخوانید


مدیرعامل پالایشگاه زال پارس ادامه داد: : پالایشگاه زال پارس سال ۱۳۸۳ با هدف ایجاد پایگاهی برای ذخیره‌سازی مواد نفتی تأسیس و در رأس مثلثی واقع شد که بتواند مراودات فرآورده‌های نفتی با کشورهای همسایه ترکمنستان و افغانستان را صورت دهد.

سنگچولی بیان کرد: سال ۱۳۸۵ بر اساس تصمیم دولت مبنی بر ورود بخش خصوصی به عرصه ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی، شرکت زال پارس اقدام به ایجاد نخستین انبار نفت کوره بخش خصوصی در کشور کرد.

او تصریح کرد: شرکت زال پارس با بکارگیری توان خود برای بهینه‌سازی فرآورده‌های پتروشیمی و تولید سوخت با کمترین میزان آلودگی زیست محیطی هم‌اکنون تأمین به موقع و مستمر نفت و گاز مورد نیاز نیروگاههای شرق کشور را تضمین کرده است.

مدیرعامل پالایشگاه زال پارس تأکید کرد: ۹۵ درصد تجهیزات این پالایشگاه به همت متخصصین و مهندسان ایرانی ساخته شده است.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.