خط تولید فرآورده آفت کش و پروتئینی بیولوژیک کشاورزی در منطقه گلدشت کرج افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، همایون مرادی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان فناوری زیستی طبیعت گرا همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر برای نخستین بار در کشور با حضور کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور خطوط تولید ۲ فرآورده آفت کش و پروتئینی بیولوژیک کشاورزی روز شنبه در منطقه گلدشت کرج راه اندازی شد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان فناوری زیستی طبیعت گرا افزود: این فرآورده می تواند ۱۴ نوع از آفات گیاهی را کنترل کند که از جمله مزایای این محصول کمک به  تولید محصولات سالم کشاورزی است ضمن آنکه از تبعات جانی و مالی استفاده از سموم شیمیایی جلوگیری می کند.

مرادی گفت: این محصول در گروه تخریب کنندگان میکروبی پوشش داخلی روده حشرات قرار می گیرد و در نهایت با ایجاد مسمومیت و توقف تغذیه پس از ۲۴ تا ۴۸ ساعت موجب مرگ لارو می شود.

او هزینه استفاده از سموم شیمیایی برای کشاورزان را  چهار برابر آفت کش های بیولوژیک دانست، افزود: کشاورزان به دلیل بعضی از مسایل همچون آشنا نبودن به سموم بیولوژیک و نحوه استفاده از آن ها  چهار برابر هزینه می کنند.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان فناوری زیستی طبیعت گرا گفت: میزان تقاضای بازار داخلی سالانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ تن از پروتئین هیدرولیزات بایوران می باشد که علاوه بر تامین بازار داخل، ظرفیت تولید و صادرات محصول به کشورهای همسایه تا ۴۰۰ تن در سال نیز وجود دارد.

مرادی افزود: شرکت فناوری زیست طبیعت گرا (بایوران) از سال ۱۳۷۹ به منظور تولید فرآورده های بیولوژیک در شهرک گلدشت کرج آغاز به کار کرده است.

او گفت: این شرکت با بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و اشتغالزایی ۱۵۰ نفر مستقیم و حدود یک هزار نفر غیرمستقیم فعالیت می کند.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان فناوری زیستی طبیعت گرا افزود: تا ماه های آینده بیش از ۱۰ محصول بیولوژیک در بخش کشاورزی راهی بازار می شود.

پروتئین هیدرولیزات بایوران یک ترکیب غذایی جلب کننده موثر برای مدیریت جمعیت مگس های میوه است.

ترکیبات این محصول باعث افزایش قدرت جلب کنندگی برای مگس های میوه بالغ است.

وجود طیفی از آمینواسیدهای مفید در این محصول باعث می شود تا طعمه پاشی آن روی سطوح گیاهی، علاوه بر جلب مگس های میوه بالغ، اثر تغذیه ای موثری نیز در مرحله باردهی گیاه داشته باشد.

ویژگی‌های محصول از قبیل سرعت تبخیر پایین و ماندگاری بالا در محیط، قدرت جلب کنندگی بالا برای انواع مگس‌های میوه و جالیز، تولید محصول به روش هیدرولیز آنزیمی، فاقد اثرات زیانبار روی انسان، دام و محیط زیست واثر مثبت تغذیه‌ای بر رشد و باردهی گیاهان است.

انتهای پیام/ ر.ن

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار