مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: بهترین پیام افتتاح خانه کودک و نوجوان این است که همه بچه‌ها دارای یک شخصیت ارزشمند هستند و باید تلاش کنیم که این بچه‌ها هویت خود را به دست آورند و جامعه آن‌ها را بپذیرد .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسن عزیزی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : انسان در دنیا باید با خدا معامله کند اگر این معامله با انسانیت اخلاق و وجدان صورت گرفت قطعاً رو سفید خواهد بود.

او گفت : افراد زیادی هستند که تمکن مالی بالایی دارند و از نظر مالی می‌توانند نیازمندان زیادی را هم حمایت کنند، اما ارزشمند‌تر از آن این است که خود آن‌ها شخصاً ورود پیدا کرده و حامی جامعه هدف سازمان‌های حمایتی می‌شوند که این خیلی مهم و تاثیرگذار است و من فکر می‌کنم خداوند به عظمت چنین افرادی است که عذابش را از ما دریغ کرده و رحمتش را بر ما نازل می‌کند.

او افزود: خانه کودک و نوجوان به همت مدیرکل بهزیستی کرمانشاه و بلاخص خیرین نیکوکار و نیک اندیش افتتاح می‌شود و هنوز بهزیستی کرمانشاه نیازمند حمایت است و این پایان کار نباشد.

عزیزی گفت: در چند سال اخیر درآمد در استان کرمانشاه بیشتر از هزینه شده است هرچند هنوز با استاندارد‌ها فاصله وجود دارد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی نرخ بیکاری سال ۹۷ در کرمانشاه را ۲۲.۶ درصد در جامعه عنوان کرد و گفت: این نرخ در پایان پاییز امسال ۱۲.۴ گزارش شده است و این یعنی نرخ بیکاری رو به کاهش است.

فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: سازمان بهزیستی با چهار معاونت تخصصی مسئولیت بسیار خطیر و حساس و پر چالشی را در مسائل اجتماعی دارد یکی از این موارد مهم در دفتر امور کودکان و نوجوانان معاونت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، نگهداری از کودکان و نوجوانان بی سرپرست یا بدسرپرست است که با توجه به حساسیت موضوع نگاه و توجه ویژه مسئولان سازمانی و برون سازمانی را می‌طلبد.

محمدی گفت: در استان کرمانشاه یک مرکز دولتی نگهداری نونهالان و نوباوگان که همان شیرخوارگاه معتضدی است و هفت مرکز غیردولتی دیگر از دوره‌های سنی ۳ تا ۱۸ سالگی وجود دارد و از کودکان و نوجوانان بدسرپرست و بی‌سرپرست حمایت مالی و معنوی کرده و علاوه برا آن پیگیری مستمر جهت ترخیص به خانواده و یا خانواده‌های جایگزین را انجام می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: هدف اصلی سازمان بهزیستی توانمندسازی و ایجاد یک زندگی مستقل از طریق مهارت آموزی و اشتغال این مددجویان است که در این راستا نیازمند حمایت خیرین نیک اندیش و گرانقدر خواهد بود.

محمدی افزود: خوشبختانه این فرهنگ در استان کرمانشاه وجود دارد و این مرکز که شاهد افتتاح آن هستیم خود گویای این موضوع است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.