در روز هشتم جشنواره تئاتر فجر، به بررسی اجراها در تماشاخانه ها و همچنین نمایش «کمان ابرو» پرداخته می شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، روز شنبه برای دیدن نمایش ««کمان ابرو» وارد سالن چهارسوی تئاتر شهر شدم. نمایش دکور خاصی نداشت و به اصلاح اهل فن، مینی مال بود. صحنه آغازین نمایش «کمان ابرو» با نقالی‌های پسر نوجوان شروع می‌شود که لباسی شبیه به مردمان کهن ایران زمین به تن دارد. پسر نوجوان از پس نقش پرده خوانی خود به خوبی برآمده است.

سپس بازیگران روی سن می‌آیند؛ زنانی با لباس چریکی و روسری‌هایی رنگی. هر یک از رنگ‌های روسری‌های آنان رنگی است از رنگ‌های پرچم کشورمان. گرچه بازیگران در ادای دیالوگ‌ها و مونولوگ‌های منظوم تسلط خوبی داشتند. اما ایراد آنان در لحن خوانشان بود آنان به جای اینکه این اشعار را با لحن حماسی بخوانند با لحن عصبی می‌خواندند.

گرچه نکته مثبت این نمایش استفاده از یکی از قهرمانان داستان شاهنامه یعنی آرش کمانگیر بود، اما زمان ۶۰ دقیقه‌ای این نمایش برای مخاطب حوصله سر برد. در نمایش «کمان ابرو» از موسیقی‌های گوناگونی نظیر موسیقی رپ، موسیقی زورخانه‌ای و موسیقی سنتی ایرانی به صورت زنده استفاده شده بود، اما در مجموع می‌توانست بهتر از این ظاهر شود. پس از پایان نمایش بسیاری از تماشاگران این نمایش گفتند که سطح نمایش امسال افت پیدا کرده و بیشتر شبیه جشنواره نمایش دانشگاهی و دبیرستانی شده است.

آرش کمانگیر در نمایش منظوم «کمان ابرو» ادبیات کهن ایران را زنده کرد

اجرای نمایش‌های «ژوان»، «عموهاشم»، «روییدن»، «تتراکرومات» و ««هار» در سایر تماشاخانه‌ها

تالار سایه در ساعت ۱۵ میزبان اجرای نمایش «ژوان» به کارگردانی داوود پورحمزه بود و نمایش «عمو هاشم» به کارگردانی داوود فتحعلی بیگی در ساعت ۱۷ در تالار قشقایی روی صحنه رفت.

نمایش «روییدن» در «تئاتر مولوی» در ساعت ۱۵ به کارگردانی شعیب مکتب‌داری اجرا شد.

تماشاخانه «ایرانشهر» هم در دو سالن «دکتر ناظرزاده» و «استاد سمندریان» میزبان نمایش‌های «تتراکرومات» و «هار» بود. 

در تالار حافظ هم نمایش «نسخ» به کارگردانی امیرحسین غفاری در ساعت ۱۹ روی صحنه رفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار