رئیس اداره محیط زیست اندیمشک از آغاز نهضت درختکاری به منظور حراست از محیط زیست این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سعید عیدی گماری رئیس اداره محیط زیست اندیمشک گفت: شهرستان اندیمشک از منظر آب و هوایی از مناطق حاره‌ای و نیمه حاره است که در فصل تابستان شاهد افزایش دما هستیم و کاشت درخت می‌تواند در کاهش دما نقش مهمی ایفا کند.

او با بیان اینکه کاشت درخت ۴ درجه تغییرات دما را در پی دارد، اظهار داشت: درختان گرما را به خود جلب کرده و با ترشح گاز‌هایی علاوه بر کاهش دما به پاکی هوا و کاهش آلایندگی هوا کمک شایان خواهد کرد.

عیدی گماری آغاز نهضت درختکاری را یک قدم برای حراست از محیط زیست دانست و افزود: هدف از آغاز نهضت درختکاری را آغاز یک راه برای فرهنگ‌سازی در ایجاد شهری سبز و هدف از اجرای طرح‌های درختکاری را رونق فرهنگ درختکاری و عجین کردن این فرهنگ با سرشت جامعه است.

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک با اشاره به اینکه این شهرستان در میانه رشته کوه زاگرس و در شمال جلگه حاصلخیز خوزستان قرار دارد و دارای پارک جنگلی هزار هکتاری کوثر و پارک کوهستانی فدک است، بیان کرد: در این شهرستان برای ایجاد یک پوشش سبز از درختان برای کاهش آلایندگی، افزایش دما در زمستان و کاهش دما در تابستان انجام می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.