حجت الاسلام و المسلمین دلاوری گفت: دشمنان با کمک عناصر نفوذی خود در طول این ۴۲ سال با تمام ابزار و توان خود علیه انقلاب اسلامی وارد میدان شدند تا نظام اسلامی را از مسیر خود منحرف سازند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی دلاوری امام جمعه رستاق با گرامیداشت یاد امام خمینی ره و شهداء و تبریک فرا رسیدن ۲۲ بهمن ماه، سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، گفت: دشمنان و استکبار جهانی و در راس آن‌ها آمریکای جنایتکار با کمک عناصر نفوذی خود در طول این ۴۲ سال با تمام ابزار و توان خود از جنگ تحمیلی گرفته تا جنگ اقتصادی و روانی علیه انقلاب اسلامی وارد میدان شدند تا این انقلاب و نظام اسلامی را از مسیر خود منحرف سازند.

او گفت: ایمان و استقامت مردم و ملت بزرگ ایران در راه امام و انقلاب باعث شد تا این انقلاب شکوهمند بر پای خود بایستد و دشمن را ناکام سازد.

خطیب جمعه رستاق افزود: امروز دو خطر دسیسه‌های خارجی و آفت‌های درونی، انقلاب و نظام اسلامی را تهدید می‌کند که باید همه مواظب باشیم.

حجه الاسلام دلاوری بیان کرد: تطهیر نظام آلوده و کثیف پهلوی و برجسته سازی خدمات ناچیز آن دوران سیاه و ناکارآمد جلوه دادن و سیاه نمایی و کوچک نشان دادن و تحقیر کردن خدمات بسیار زیاد ۴۲ ساله نظام اسلامی، کاری است که امروز دشمن خارجی با کمک عوامل نفوذی خود انجام می‌دهد.

او اظهار داشت: از آفات درونی که باعث تخریب و انحراف انقلاب است، گسترش تبعیض و بی عدالتی و فاصله طبقاتی است و همچنین تغییر در سبک زندگی مردم و مسئولین که از زندگی دینی و اسلامی به زندگی غربی روی آورند و تجمل گرایی و اشرافی گری در جامعه بویژه در بین مسئولین نظام رواج پیدا کند.

امام جمعه رستاق تصریح کرد: کم رنگ شدن اخلاق و معنویت در بین مردم و بویژه در بین مسئولین از دیگر آفاتی است که باعث دور شدن از مسیر انقلاب اسلامی است.

او ادامه داد: اگر دروغ و تهمت به راحتی در بین افراد جامعه و بطور خاص بین مسئولین رواج یابد و جامعه اسلامی به جای خدمت به مردم و به فکر هم بودن، به دنبال رباخواری و رانت خواری و احتکار و کم فروشی پیش رود؛ تهدیدی بزرگ است که باید مواظب بود انقلاب اسلامی را از مسیر خود دور نکند و همه باید بدانیم در واقع تهدیدات اصلی همین امور است وگرنه تهدید آمریکا همانطور که امامین انقلاب فرمودند راهی به جایی ندارد و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

امام جمعه رستاق با اشاره با آیه ۷۰ سوره مبارکه اسراء گفت: کرامت و شخصیت یکی از نعمت‌های الهی به انسان است و باید شخصیت و کرامت هم نوعان خود را حفظ کنیم تا شخصیت و کرامت خودمان نیز محفوظ بماند.

مام جمعه رستاق با بیان حدیث شریفی از امام صادق علیه السلام افزود: اگر ما بخواهیم طبق فرمایش آن حضرت جز بندگان صالح و مخلص پروردگار باشیم باید به کرامت و شخصیت یکدیگر احترام گذاشته و طبق دستور امام صادق علیه السلام، شش کار را در رفتار خود با دیگران در نظر بگیریم که عبارت اند از: بزرگ شمردن دوستان، احترام آن‌ها را نگه داشتن، دوری از پرخاشگری نسبت به یکدیگر، ضرر نرساندن به هم، حسادت نورزیدن و از بخل و تنگ نظری هم دوری کنیم.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.