عزیزی، رئیس فدراسیون تنیس در خصوص شرایط این مجموعه توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، داوود عزیزی، رئیس فدراسیون تنیس ایران در خصوص عملکرد ریاست جدید بعد از گذشت ۶ ماه از آغاز فعالیت، اظهار کرد: متاسفانه فدراسیون تنیس در طی سال‌های گذشته، تمامی امکانات خود را از دست داده و تمامی زمین‌های تنیس مجموعه‌های ورزشی آزادی، استقلال و انقلاب را به علت بدهی به شرکت توسعه اماکن ورزشی واگذار کرده است. هم اکنون فدراسیون با شرایط خاصی برای زمین تمرین مواجه است. فدراسیون تنیس با کمک وزارت ورزش و جوانان مبلغ ۳ میلیارد تومان از بدهی خود به شرکت توسعه اماکن ورزشی را پرداخت کرده و وزیر ورزش و جوانان هم ۲ بار دستور آزاد سازی تعدادی از زمین‌های تنیس را داده، اما تا الان زمینی آزاد نشده است.

عزیزی ادامه داد:در این دوره، اعتبار فدراسیون از مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون به ۳ میلیارد و سیصد میلیون تومان از طرف وزرات ورزش و جوانان افزایش یافته است و سالیانه ۲۴۰ میلیون تومان هم از کمیته ملی المپیک دریافت می‌کنیم. با این حال با توجه به شرایط کنونی کشور، با مشکلات زیادی به خصوص در زمینه اعزام بازیکنان به مسابقات بین المللی رو به رو هستیم. در این مدت سعی شده است که برای تنیسور‌ها حامی مالی جذب شود و همچنین مقامات، جهت تماشای رقابت‌های تنیس دعوت شوند تا دیدگاه آن ها نسبت به تنیس عوض شود و تصمیم گیری‌ها در خصوص این رشته راحت‌تر شوند.

رئیس فدراسیون تنیس در خصوص گران بودن این ورزش اظهار کرد: می‌توان گفت تنیس ورزش گرانی است؛ اما با این حال فدراسیون برای حمایت از این رشته تعداد ۵۰۰ راکت خریده و ۱۰۰۰ راکت تنیس دیگر هم خواهد خرید. سعی می‌شود این راکت‌ها به همراه توپ تنیس به صورت رایگان در سراسر کشور توزیع شوند تا دیدگاه جامعه نسبت به گرانی تنیس عوض شود.

عزیزی در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی تنیس بیان کرد: سرمربی رده‌های سنی بانوان مشخص شد و سرمربی رده‌های سنی آقایان نیز تقریبا مشخص شده است. در خصوص سرمربی تیم بزرگسالان آقایان در خصوص ۳ گزینه به جمع بندی نهایی رسیدیم که با ۲ تای آن‌ها صحبت و با دیگری بعد از مسابقات جام حذفی جزیره کیش صحبت خواهد شد. روند انتخاب سرمربی این تیم با جدیت در کمیته فنی پیگیری و به امید خدا بعد از پایان رقابت های جام حذفی تنیس در جزیره کیش اعلام می‌شود.

عزیزی در خصوص افزایش سطح مسابقات در بازی‌های آینده گفت: برای بهبود سطح تنیس کشور باید مسابقات گرید ۴ و ۳ را برگزار کنیم. در بازی‌های این دوره به تیم‌ها اجازه داده شد از بازیکنان خارجی استفاده کنند تا سطح بازی‌ها بالاتر رود. با فدراسیون بین المللی تنیس مکاتباتی داشتیم تا در بازی‌های آینده به خصوص رقابت‌های پیش رو در شیراز، سطح مسابقات را ارتقا دهیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: تنیس ، اخبار ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار