آیت الله اعرافی گفت:مسئولان باید قدردان این ملت باشند و در مسیر رفع آسیب‌ها و اشکالات موجود گام بردارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله علی رضا اعرافی،امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد،با بیان این که پیدایش و استمرار انقلاب یک معجزه مسلم الهی است، گفت:هجمه‌های چهل ساله دشمن هر ملتی را بدون شک از پای در می‌آورد، ولی مردم ایران هنوز روی پای خود ایستاده اند.

او  افزود: انقلاب اسلامی ایران  زمانی به وقوع پیوست که تمام اندیشمندان معتقد بودند که دوره دینداری در دنیا به پایان رسیده است.

اعرافی ادامه داد: در زمان شکل گیری  انقلاب اسلامی، تفکر غربی بر تمام ملت‌ها سایه افکنده بود و  تصور نمی رفت  دین بتواند در عرصه سیاست و حکمرانی حرفی برای گفتن داشته باشد.

امام جمعه قم گفت: در زمان انقلاب اسلامی تمام مردم یک صدا همراه با امام راحل بودند و جریان‌های دیگر جریان‌های ناچیز و بی ثمری بودند.

او  افزود: ملت ایران سختی‌های اقتصادی را تحمل می‌کنند، اما از موضع شکوهمند خود هرگز عقب نشینی نخواهند کرد.

اعرافی تاکید کرد: مسئولان باید قدردان این ملت باشند و به حواشی و مسائل بی ربط نپردازند و در مسیر رفع آسیب‌ها و اشکالات موجود گام بردارند.

خطیب جمعه قم گفت: مردم ایران در سختی‌های اقتصادی به سر می‌برند و قیمت کالا‌های ساده مانند سیب زمینی و گوجه و سایر کالا‌ها آن‌ها را زیر فشار برده و اشک سرپرست خانواده را درآورده است.

جایگاه مهم تربیت در منطق اسلام 

او در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله تربیت فرزند پرداخت و گفت: تربیت در منطق اسلام جایگاه مهمی دارد و باید بر اساس یک چارچوب مشخص انجام بگیرد.

اعرافی افزود: نیاز به مهر و محبت و سرشار شدن وجود فرزندان از عشق در ساختن شخصیت آن‌ها بسیار مهم است، اگر نیاز به محبت به درستی پاسخ داده نشود به تخریب شخصیت  در آینده منتهی می‌شود.

امام جمعه قم گفت: کودک فقط به خوراک و پوشاک نیازمند نیست بلکه والدین در قبال تربیت و نیاز روحی و عاطفی او هم مسئولیت دارند.

او عنوان کرد: اگر نیاز به محبت و اظهار علاقه به فرزند به درستی پاسخ داده نشود سایر اقدامات تربیتی مانند عرصه آموزش و تامین نیاز‌های اولیه هم بی اثر یا خنثی خواهد شد.

اعرافی تصریح کرد: کودک و نوجوانی که در فضای خانواده از محبت والدین اشباع نشود آماده کار‌های خطرناک برای ارضای این نیاز طبیعی در بیرون از خانه و اجتماع می‌شود.

اعرافی ادامه داد: در سیره پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار (ع) نمونه‌های زیادی از مهر و محبت نسبت به کودکان وارد شده است.

او گفت: اگر کودکان در خانه از توجه و احساس مهم بودن سیراب نشوند به دنبال علاقه‌های کاذب و ویرانگر در کوچه و خیابان خواهند رفت.

امام جمعه قم گفت: ایجاد ارتباط بین نسلی و جلوگیری از شکاف بین نسلی مسئله بسیار مهمی است که باید از سوی  تمام اعضای جامعه دنبال شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار