هواشناسی اعلام کرد: با ورودسامانه ناپایدار جوی، شنبه و یکشنبه در بوشهر بارش باران، تلاطم دریا، وزش تندباد و گردوخاک رخ می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌ها نشان می‌دهد از امروز با نفوذ تدریجی یک سامانه ناپایدار جوی به استان، بر سرعت وزش باد‌های جنوبی افزوده خواهد شد و شنبه و یکشنبه هفته پیش رو در برخی ساعات  شاهد بارش باران، گاهی رگبار پراکنده باران همراه با رعدو برق و وزش تندباد لحظه‌ای خواهیم بود.

محمدرضا انصاری افزود: همچنین در این مدت با وزش باد ضمن ایجاد گردوخاک در برخی نقاط، در اغلب ساعات دریا مواج  پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: بنابراین امروز آسمان استان کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد، گاهی افزایش ابر و فردا نیمه ابری تا ابری و بر روی دریا و در قسمت‌های شمالی استان همراه با بارش پراکنده باران خواهد بود.


بیشتر بخوانید


این کارشناس هواشناسی عنوان کرد: جهت وزش باد هم جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و در سواحل و بر روی دریا ۱۴ تا ۴۶ گاهی تا ۵۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

انصاری گفت: ارتفاع موج نیز ۶۰ تا ۱۲۰ و به تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.

او همچنین بیان کرد: در شبانه روز گذشته عسلویه هم بیشترین و هم کمترین دما را داشته است؛ به طوری که دیروز دما در این شهر به ۳۰ درجه سلسیوس رسید و صبح امروز دما ۹ درجه سلسیوس بود. 

به گفته این کارشناس هواشناسی، صبح امروز به جز عسلویه بقیه شهرهای استان دمای بالای ۱۰ تا ۱۴ را ثبت کردند.

انصاری عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۱:۰۷ بامداد، جزر اول دریا ساعت ۰۶:۵۳، مد دوم ساعت ۱۷: ۱۴ و جزر دوم ساعت ۲۲:۰۷  است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.