هواشناسی بوشهر اعلام کرد خلیج فارس تا اوایل سه شنبه هفته آینده به تناوب متلاطم خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز به سبب وزش باد جنوبی و روز‌های شنبه تا اوایل سه شنبه هفته آینده به سبب وزش باد‌های شمال غربی، خلیج فارس به تناوب مواج خواهد بود.

هادی سالاری افزود: امروز و فردا نیز با افزایش پوشش ابر در آسمان استان، وقوع رگبار‌های پراکنده گاهی همراه بارعدوبرق، احتمال ریزش تگرگ و احتمال بروز و نفوذ گرد و خاک در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست.

او ادامه داد: بر این اساس تا فردا آسمان استان بوشهر نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد، گاهی گردوخاک، در برخی نقاط رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق پیش بینی می‌شود که در مناطق مستعد احتمال ریزش تگرگ هم وجود دارد.


بیشتر بخوانید


این کارشناس هواشناسی عنوان کرد: امروز جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی است و سرعت آن ۱۶ تا ۴۴ کیلومتر بر ساعت و بر روی دریا گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود، اما از فردا جهت وزش باد به تدریج شمال غربی می‌شود و سرعتش به ۱۲ تا ۳۸ گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

سالاری افزود: ارتفاع موج نیز امروز، ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و در فرا ساحل در برخی ساعات بیش از ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود، و فردا ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

او بیان کرد: صبح امروز کمترین دما با ۹ درجه  سلسیوس از عسلویه و جم گزارش شد، و در شبانه روز گذشته نیز عسلویه با  ۲۸ درجه سلسیوس بیشترین دما را داشته است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ۰۳:۲۹، مد اول ۲۹: ۰۹، جزر دوم دریا ساعت ۱۳:۳۴، مد دوم ساعت ۲۰:۲۸ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.