مدیر شعب بانک کشاورزی لرستان گفت:بیش از هفت هزار و ۸۵۹ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان و مشتریان بانک کشاورزی در استان پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، علی جهانی میر مدیر شعب بانک کشاورزی لرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ هزار و ۵۸۵ فقره تسهیلات به مبلغ بیش از هفت هزار و ۸۵۹ میلیارد ریال به کشاورزان و مشتریان بانک کشاورزی در استان پرداخت شد.

علی جهانی میر اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد این تسهیلات به بخش کشاورزی و فعالیت‌های وابسته با هدف تامین مالی و حمایت از بخش کشاورزی پرداخت شد.

او بیان کرد: همچنین امسال ۵۵۵ فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ ۲۹۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی لرستان افزود: با پرداخت یکهزار و ۱۱۷ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی، تعداد یکهزار و ۳۴ دستگاه ماشین آلات و ابزار‌های کشاورزی (۴۶۵ دستگاه تراکتور، ۲۲دستگاه کمباین و ۵۴۷ دستگاه انواع ادوات و دنباله بندها) در اختیار کشاورزان قرار گرفت که نقش بسیار موثری در افزایش ارتقای کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و جهش تولید در بخش کشاورزی استان دارد.

جهانی میر ادامه داد: امسال تعداد ۸۵۰ فقره کشاورز کارت به مبلغ ۹۰ میلیارد ریال برای کشاورزان صادر و همچنین ۴۸ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبار اشتغال پایدار روستایی نهاد‌های حمایتی به ۱۱۲ نفراز متقاضیان و همچنین۲۶۲ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به تعداد ۸۱ طرح در زیر بخش‌های آب و کشاورزی (دامداری، آبرسانی) و سرمایه در گردش طرح‌های تولیدی بخش کشاورزی و امور عشایر پرداخت شد.

او اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۸۶ فقره تسهیلات به مبلغ ۲۱ میلیارد ریال به افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت و زمینه اشتغال ۱۰۲ نفر فراهم شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی لرستان یادآور شد: شعب بانک کشاورزی استان بیش از ۵۲۴ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۱۹ نفر از متقاضیان احداث گلخانه، پرورش گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین متقاضیان سرمایه در گردش پرداخت کرده است.

جهانی میر افزود: به منظور جبران خسارت‌های ناشی از سیل فروردین ۹۸ بانک کشاورزی لرستان تعداد ۳۰ هزار و ۹۷۰ فقره کمک بلاعوض به مبلغ یکهزار و ۳۰ میلیارد ریال همچنین چهار هزار و ۹۲۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۸۳۰ میلیارد ریال به خسارت دیدگان ناشی از سیل پرداخت کرد.

او با اشاره به پروژه خرید تضمینی گندم از کشاورزان اعلام کرد: در سال ۹۹ بیش از ۲۸۸ هزار تن گندم به مبلغ هفت هزار و ۲۲۹ میلیارد ریال از کشاورزان خریداری و ۱۰۰ درصد بهای آن به حساب گندمکاران واریز شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی لرستان با تاکید بر همراهی و مساعدت این بانک با بدهکاران بخش کشاورزی اظهار داشت: با جذب ۹۴۵ میلیارد ریال اعتبار تعداد ۱۰ هزار و ۹۱۵ فقره از تسهیلات کشاورزان استان به مبلغ ۲ هزار و ۸۹۵ میلیارد ریال تعیین تکلیف شد.

جهانی میر گفت: بر اساس مفاد بند «ل» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۹۸ نیز با جذب ۳۱۶ میلیارد ریال تعداد ۲ هزار و ۴۰ فقره از پروند بدهکاران بانک به مبلغ ۶۲۳ میلیارد ریال تعیین تکلیف و تسویه شد.

او با بیان اینکه واحد‌های اقتصادی راکد بهره وری بخش کشاورزی را کاهش می‌دهند بیان کرد: بانک کشاورزی با حمایت و هدایت طرح‌های راکد و بدهکار به دنبال احیا و بازگرداندن این واحد‌ها به چرخ تولید بخش کشاورزی است و در سال جاری ۲۲ فقره ملک به ارزش ۲۴۷ میلیارد ریال در استان تعیین تکلیف گردید که از این تعداد هفت فقره به ارزش ۱۹۹ میلیارد ریال واحد تولیدی می‌باشند که از طریق واگذاری به فعالان اقتصادی احیاشده و به چرخه تولید باز گشتند.

مدیر شعب بانک کشاورزی لرستان افزود: در سال زراعی گذشته (۹۹ - ۹۸) به بیش از ۹ هزار و ۲۱۰ نفر از بیمه گذاران تحت پوشش که از حوادث قهری متحمل خسارت شده اند بالغ بر ۱۵۷ میلیارد ریال غرامت پرداخت شده است.

جهانی اظهار داشت: در سال زراعی جاری که از مهرماه آغاز شده است بیش از ۵۱ هزار نفر از تولیدکنندگان بخش کشاورزی اقدام به خرید بیمه نامه کشاورزی نموده اند و این روند همچنان دارد تا اکثر بهره برداران هم استانی محصولات خود را بیمه نمایند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.