مدیر کل سازمان دامپزشکی استان یزد از واکسیناسیون رایگان ۳۰۰ هزار دام به مناسبت دهه فجر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی فاتحی نیا، مدیر کل سازمان دامپزشکی استان یزد با اشاره به نقش کلیدی سازمان دامپزشکی در حفظ و حراست از جمعیت دام و طیور، امنیت غذایی و ارتقای سلامت و بهداشت جامعه گفت: به منظور راهگشا بودن در وضعیت اقتصادی دامداران و تولیدات دامی، واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دام سبک عشایراستان به مناسبت دهه فجر از دو روز گذشته آغاز شده و به مدت ۴۵ روز ادامه دارد.

او همچنین ادامه داد: در این طرح بیش از ۱۵۰ هزار راس دام عشایربه خصوص در شهرستان‌های خاتم و ابرکوه، به صورت رایگان توسط همکاران بخش خصوصی و دولتی انجام شده و تا اواخر سال جاری ۳۰۰ هزار دام سبک واکسینه می‌شوند.

او همچنین از بهره برداری از خط تولید سموم مایع دام برای نخستین بار در شهرستان مهریز، با مشارکت سرمایه گذار و  پیگیری و مجوز صادر شده از سازمان دامپزشکی کشور را از دیگر برنامه‌های این سازمان در ایام دهه فجر برشمرد.

فاتحی نیا اظهارداشت: با مساعدت سازمان دامپزشکی کشور و پیگیری‌های بخش خصوصی و به منظور مرتفع کردن نیاز دامداران و کنترل و پیشگیری بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری انگلی دامی و سمپاشی‌های جایگاه دام چند سم دیگر به مجموعه سم‌ها تا پایان سال جاری اضافه می‌شود.

او تصریح کرد: واکسیناسیون تب برفکی حدود ۶۰ هزار رأس دام سنگین، واکسیناسیون تب مالت حدود ۳۰ هزار رأس دام سنگین، خون گیری از۱۵۰۰۰ دام سنگین به منظور تشخیص تب مالت، تست سرمی ۲۵۵۰ سر اسب به منظور تشخیص بیماری مش مشه، خونگیری از ۲۶۰۰ راس دام سبک جهت یافتن بیماری تب برفکی، واکسیناسیون طاعون نشخوارکنندگان کوچک در۳۵۸ هزار راس دام سبک، واکسیناسیون آبله ۳۵۰ هزار راس دام سبک، واکسیناسیون هاری در۳۷۰۰ قلاده‌سگ شناسنامه دارو واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۳۰۰ هزار طیور بومی در جهت حمایت از تولیدات روستایی و صنایع مرغداری صنعتی و واحد‌های بزرگ دراستان از اقدامات این سازمان در سال جاری است.

مدیر کل سازمان دامپزشکی استان یزد در ادامه خواستار همکاری هم استانی ها با اکیپ‌های واکسیناسیون برای  اجرای عملیات و بیمه کردن واحد‌های بزرگ دام سنگین استان به منظور پیشگیری از خسارت ثانویه را از دامداران شد.

او عنوان کرد: سامانه نظارت بهداشتی دامپزشکی برای نخستین باربه منظور رصد بهتر بر نظارت، کیفیت و مشکلات استان راه اندازی شده و در مراکز عرضه فرآورده‌های دامی خام استان پیش‌بینی شده که بیش از  سه هزار واحد در این سامانه ثبت شوند. 

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.