از مجموع ۵۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان چهارمحال و بختیاری، ۳۲۰ روستا از خدمات اینترنت پرسرعت ثابت برخوردارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری در نشست با خبرنگاران این استان گفت: از مجموع ۵۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت این استان ۳۲۰ روستا از خدمات اینترنت پرسرعت ثابت برخوردار شده است.

او افزود: همچنین از این تعداد ۱۶۵ روستا به اینترنت پرسرعت همراه متصل شده است.


بیشتر بخوانید


بلالی، اولویت اتصال روستا‌ها به اینترنت پرسرعت را روستا‌های بالای ۲۰ خانوار اعلام و اضافه کرد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده اتصال ۲۷۰ روستای دیگر نیز در دستور کار قرار دارد و پس از آن در مرحله بعدی به روستا‌های کمتر از ۲۰ خانوار پرداخته می‌شود.

او به اجرای طرح توسعه ارتباطات روستایی در استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح که از اواخر سال ۹۷ در استان آغاز شده است زیرساخت‌های ارتباطات در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از سیم مسی به فیبر نوری ارتقا داده می‌شود.

بلالی همچنین از نصب ۳۴ دستگاه خودپرداز «ای تی ام» در ۳۴ روستای استان خبر داد و گفت: این طرح در راستای ارائه خدمات مالی و بانکی و کاهش تردد‌ها از روستا به شهر اجرا شده است و طی پیش‌بینی‌ها امید می‌رود این دستگاه در ۲۰ روستای دیگر نیز نصب شود.

او با بیان اینکه ۷۱۶ روستای استان دارای ارتباط مخابراتی هستند، افزود: برای ۲۴ روستای استان که در مناطق سخت‌گذر قرار دارند و امکان اتصال آن به شبکه‌های ارتباطی وجود ندارد، تک ارتباط ماهواره‌ای برقرار شده و بدین ترتیب هیچ روستایی در استان وجود ندارد که دارای ارتباط مخابراتی نباشد.

بلالی ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت ثابت و همراه در استان را ۹۶.۲۴ درصد اعلام و اضافه کرد: ضریب تلفن ثابت در استان ۲۶.۵۷ است و همچنین ضریب نفوذ همراه اول ۱۱۶.۳۸ درصد، اپراتور ایرانسل ۳۱.۳۴ درصد و رایتل ۳.۶۷ درصد است.

او در ادامه به طرح‌های قابل افتتاح دهه فجر امسال اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها در قالب توسعه شبکه پهن‌باند، توسعه شبکه فیبرنوری روستایی و توسعه شبکه فیبرنوری شهری با اعتبار ۸۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آماده شده است.

بلالی ادامه داد: با افتتاح این طرح‌ها ۵۴۲ کیلومتر به شبکه‌های فیبرنوری استان اضافه می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار