رئیس تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: برای اولین بار خط تولید سموم مایع دامی در استان یزد راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد صادقی، رئیس تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: برای اولین بار در استان خط تولید سموم مایع دامی با همت شرکت اکسیر کشاورزی در شهرک صنعتی شهرستان مهریز راه اندازی شد.

او افزود: این خط تولید می‌تواند نیاز استان به سموم دامی را در مقابله با انگل‌های خارجی دام‌ها که بسیار حائز اهمیت است را تامین کند.

صادقی بیان کرد: این شرکت سموم پر مصرف دامی از قبیل سایپرمترین و دلتامترین را تولید می‌کند که سموم دامی این شرکت علیه کنه ها، مگس ها، کک، شپش و دیگر آفات دامی مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای دام و حیوانات نیز اثرات سوئی ندارد.

صادقی این اقدام را گام موثری به منظور تحقق شعار سال و نیل به اهداف سازمانی که همانا تامین امنیت غذایی جامعه است دانست و گفت: از بین بردن انگل‌ها در پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها موثر است چرا که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن دام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: این عمل در رشد و تولیدات دام نیز اثر مستقیم دارد که در روند اقتصادی این صنعت تاثیر بسزایی خواهد داشت.

خط تولید سموم مایع دامی این شرکت همزمان با ایام الله دهه فجر و با حضور مدیر کل دامپزشکی استان یزد، مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری و فرماندار مهریز افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.