رئیس کل دادگستری استان قزوین:

نقش کارشناسان در تصمیم گیری‌ها تعیین کننده است

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: کارشناسان دادگستری نقش مهم و تعیین کننده‌ای در تصمیم سازی برای تصمیم گیری‌ها دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی، رئیس کل دادگستری استان قزوین در مراسم سوگند کارشناسان رسمی جدید دادگستری استان قزوین، نظرات کارشناسان را چراغ راه قضات جهت روشن شدن حقیقت و رفع ابهامات پرونده عنوان کرد و افزود: قضات دادگستری در بیش‌تر موارد به نظرات کارشناسان استناد نموده و بر همین پایه، آراء قضایی خود را صادر می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: کارشناسی رسمی دادگستری یک منصب بسیار حساس است و یک کارشناس به عنوان فردی صاحب نظر و متخصص می‌تواند با نظرات مستدل، دقیق و کاربردی مقام قضایی را در شناسایی و صدور آرای عادلانه یاری نماید.

وی با بیان اینکه تعهد مبنای کار کارشناسی است، تصریح کرد: نظر کارشناس همانند رأی قاضی است و باید کارشناسان برای اعلام رأی و نظر، علاوه بر تخصص و علم کافی، از اخلاق حرفه‌ای برخوردار باشند تا حقی از کسی تباه نشود.

مقام ارشد قضایی استان گفت: باید با انجام کار سالم جایگاه کارشناسی را همواره در نظر داشته و همچنین بر اساس مفاد سوگندنامه، رعایت رازداری و جلوگیری از ایجاد طمع در این حرفه را همواره مدنظر داشته باشید.

حجت الاسلام قدرتی گفت: تلاش کنید تا در پروسه کارشناسی دچار آسیب‌های مربوط به این حوزه نشوید و همواره از پیشکسوتان مشاوره و نظرسنجی نمایید تا بتوانید در پرونده‌ها گره گشا باشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار