هواشناسی بوشهر از وقوع بارش باران و وزش تندباد لحظه‌ای از شنبه تا دوشنبه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا ظهر فردا (جمعه) گاهی وزش باد، غبار محلی، در برخی نقاط مه صبحگاهی و در ساعاتی افزایش ابر از پدیده‌های غالب در استان خواهد بود.

محمدرضا انصاری افزود: از فردا با نفوذ تدریجی یک سامانه ناپایدار جوی به استان، به تدریج بر سرعت جریان‌های جنوبی افزوده خواهد شد و از شنبه تا اواسط دوشنبه هفته آینده در برخی ساعات وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعدو برق و وزش تند باد لحظه‌ای رخ می‌دهد.


بیشتر بخوانید


او همچنین ادامه داد: از عصر جمعه (۱۷ بهمن) تا پایان یکشنبه (۱۹ بهمن) به سبب وزش باد به نسبت شدید تا شدید جنوب شرقی، خلیج فارس به تناوب مواج خواهد بود و باید در این مدت از تردد‌های دریایی غیر ضروری به ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

این کارشناس هواشناسی عنوان کرد: جهت وزش باد امروز متغیر، بیشتر جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و از فردا به تدریج بر روی دریا ۱۲ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

انصاری افزود: تا پیش از ظهر فردا، ارتفاع موج  ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود که فردا در فراساحل شمالی و مرکزی به ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر می‌رسد.

او  بیان کرد: در شبانه روز گذشته بندر امام حسن با ۷ و عسلویه با ۲۸درجه سلسیوس کمترین و بیشترین دما را ثبت کرده‌اند.

کارشناس اداره کل هواشناسی بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۶:۲۳، مد ساعت ۱۸: ۱۳ و جزر دوم ساعت ۲۰:۲۱ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.