به منظور حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، انجمن سبزاندیشان خور با همکاری تعدادی از همیاران و دوستداران طبیعت لارستان در حرکتی خودجوش اقدام به پاکسازی بخشی از مسیر جاده لار به بندرعباس و تنگ خور کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود لادنی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان، با اشاره به همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان و اعضای انجمن سبزاندیشان خور، گفت: تعدادی از همیاران و دوستداران طبیعت لارستان در حرکتی خودجوش اقدام به پاکسازی بخشی از مسیر جاده لار به بندرعباس و تنگ خور کردند.

او، بیان کرد: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی تنها بر عهده یک سازمان یا یک نهاد خاص نیست و همه در مقابل مراقبت از این منابع ارزشمند خدادادی مسئول هستیم.

لادنی، تصریح کرد: مردم باید بر این موضوع واقف باشند که منابع طبیعی متعلق به خود آنها است و برای حفاظت از آن همه با هم باید تلاش کنند.

 سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان، با تاکید بر حفظ و نگهداشت عرصه‌های زیست محیطی ادامه داد: پاکسازی طبیعت  از سوی گروه‌های مردمی یکی از راه‌های اشاعه فرهنگ توجه به محیط زیست است.

او، با بیان اینکه  رها سازی زباله در طبیعت باعث آلودگی بصری برای انسان‌ها و به ویژه طبیعت دوستان می‌شود افزود: محیط زیست تنها متعلق به ما نیست و در واقع سرمایه‌ای بوده که متعلق به همه نسل ها است.

لادنی، با اشاره به برگزاری برنامه‌های مردم محور در اشاعه فرهنگ زیست محیطی اضافه کرد: هدف مهم در برگزاری چنین برنامه‌هایی ایجاد حس مسئولیت پذیری بیشتر در بین قشرهای مختلف مردم است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان با بیان اینکه اصل ۵۰ قانون اساسی بر حفظ محیط زیست تاکید دارد اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی جز با مشارکت آحاد مردم میسر نمی شود.

او، با قدردانی از حرکت خودجوش طبیعت دوستان گفت:  این انجمن فعال زیست محیطی با طرح‌هایی از جمله نه به پلاستیک با توزیع رایگان کیسه پارچه‌ای بین رانندگان و گردشگران و نصب بنر‌های آموزشی در تفرجگاه‌ها اقدام به فرهنگ‌سازی و جلوگیری از رهاسازی زباله در طبیعت می‌کند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار