همزمان با دهه مبارک فجر عملیات بذرکاری با گونه‌های بومی در سطح ۵۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی شهر کره‌ای شهرستان سرچهان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کیومرث احمدی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرچهان، گفت: عملیات بذر کاری با حضور فرماندار، امام جمعه سرچهان، تعدادی از مدیران محلی و اعضای شورای اسلامی شهر کره‌ای برگزار شد.

او، هدف از اجرای این طرح را غنی سازی و تقویت پوشش جنگلی و نیز جلوگیری از فرسایش و تخریب خاک دانست و بیان کرد: عملیات بذرکاری با کاشت گونه‌های بومی مناسب با شرایط آب و هوای منطقه از جمله بادام کوهی و ارژن انجام شد. وی افزود:بعد از انجام این عملیات، منطقه بذرکاری شده به مدت دو سال قرق و حفاظت می‌شود.

ابراهیم رحیمی فرماندار شهرستان سرچهان نیز با حضور در این مراسم ضمن قدردانی از عملکرد مجموعه منابع طبیعی و احیای مناطق جنگلی تصریح کرد:  انتظار می رود در آینده نزدیک شاهد احیاء و توسعه بیش از پیش این عرصه‌ها باشیم.

او، ادامه داد: حفظ و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان سرچهان وظیفه همه مردم و دستگاه ها است که همه باید احساس مسئولیت کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار