سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان گفت:با افتتاح کتابخانه عمومی بخش وحدت شهرستان فریدونشهر سرانه فضای مطالعه این شهرستان به ۴ مترمربع افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امیر هلاکویی سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در آیین بهره‌برداری نخستین کتابخانه عمومی بخش وحدت شهرستان فریدونشهر گفت: تا پیش از افتتاح این کتابخانه سرانه فضای مطالعه این شهرستان ۲ مترمربع به ازای هر یکصد نفر بود، ولی اکنون این میزان به چهار مترمربع افزایش یافته است.

او تصریح کرد: این میزان سرانه با استاندارد آن که هشت مترمربع به ازای هر یکصد نفر است فاصله ۵۰ درصدی دارد که تلاش می‌شود تا این مهم برای این شهرستان محقق شود.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان افزود: با احداث این کتابخانه شهرستان فریدونشهر دارای ۲ باب کتابخانه نهادی و یک باب کتابخانه مشارکتی با همکاری شهرداری شده است.

هلاکویی یادآور شد: این کتابخانه با مساحت ۳۰۰ و زیربنای ۶۰۰ مترمربع در ۲ طبقه احداث شده است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان اظهارداشت: اعتبار احداث این کتابخانه از محل تملک و دارایی و بخشی از اعتبارات نهاد کتابخانه‌های عمومی استان تامین شده است.

او موجودی کتاب‌های این کتابخانه را در زمان حاضر، ۱۰ هزار جلد کتاب ذکر کرد و گفت: این کتابخانه دارای مخزن، سالن مطالعه، بخش کودک و نوجوان، نشریات و کتاب‌های مرجع و کمک درسی است.

اکنون در استان اصفهان بالغ بر ٣٠٠ باب کتابخانه عمومی موجود است که از این تعداد ۱۹۴ کتابخانه نهادی و ۱۱۲ کتابخانه مشارکتی و توسط بخش خصوصی و دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها ایجاد شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
افتتاح کتابخانه-دهه فجر- سرانه فضای مطالعه
آخرین اخبار