۲ هزار آموزش دهنده سواد در آذربایجان غربی فعالیت دارند

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۲ هزار آموزش دهنده زن و مرد در استان برای ریشه کنی بی‌سوادی در تلاش هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، میر صادق جامعی سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در سومین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۲ هزار آموزش دهنده سواد در استان فعالیت دارند اظهار کرد: ۷۵۰ سوادآموز در استان، مهارت‌های شغلی را در قالب طرح ملی پیوند سواد و زندگی فرا می‌گیرند.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه توسعه یافتگی هر کشور به موضوع سواد و سوادآموزی آن جامعه بستگی دارد، اضافه کرد: این طرح ملی در کنار درس‌های آموزش داده شده به سوادآموزان جذب شده در سال تحصیلی جاری آموزش داده می‌شود و هدف از اجرای این طرح، کمک به تحقق هر چه بهتر شعار جهش تولید در کشور و استان است.
 
سرپرست معاونت سوادآموزی با اشاره به ظرفیت بالای دفاتر تسهیل گری استانداری در امر شناسایی و جذب بیسوادن گفت: تعامل بیشتر مراکز یادگیری محلی و دفاتر تسهیل گری در دستور کار قرار دارد.

جامعی گفت: با تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته استان آذربایجان غربی در سال گذشته رتبه عالی و شایسته تقدیر را در مجموع شاخص‌های ارزیابی عملکرد کسب کرده است.

او با اشاره به فعالیت ۵۴مرکز یادگیری در سطح استان خواستار تعامل بیشتر مدیران مراکز یادگیری با دفاتر تسهیل گری شد.

جامعی  ضمن تاکید بر همکاری سایر دستگاه‌ها در امر سوادآموزی، لازمه انسداد مبادی بیسوادی را تعامل و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی با آموزش و پرورش دانست.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استفاده از راهبران آموزشی در موضوع بازدید، برنظارت بیشتر و واقع بینانه مدیران مراکز از کلاس‌های سوادآموزی تاکید و خواستار جلوگیری از تشکیل کلاس‌های کذایی شد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.