معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از احداث ۶۶۰ کیلومتر بزرگراه و جاده جدید با مشارکت این اداره کل و شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی عیدی وندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به احداث ۶۶۰ کیلومتر جاده و بزرگراه در استان گفت: مجموع راه‌های اصلی، فرعی و بزرگراه‌های جدید در دست ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان ۳۴۰ کیلومتر است که برای آن‌ها ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه علاوه بر این ۳۲۰ کیلومتر راه جدید ویژه خوزستان از سوی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور برنامه‌ریزی شده که در دست اجرا هستند، افزود: در این رابطه مسیر اهواز- هفتکل-باغملک-ایذه و لردگان همچنین مسیر رامهرمز- بهبهان که به گچساران ختم می‌شود از جمله اولویت‌هایی به شمار می‌روند که در حوزه ساخت جاده و بزرگراه در استان دنبال و پیگیری می‌شوند.

عیدی وندی با اشاره به چشم انداز روشن در پیشروی ساخت مسیر‌های شریانی بیان داشت: ۱۱۶ کیلومتر از عملیات اجرایی مسیر اهواز- هفتکل، باغملک، ایذه و لردگان در ۳ قطعه و ۴ فاز کاری در حال انجام است و بر اساس پیش‌بینی انجام شده انتظار می‌رود این پروژه که از غیزانیه (از توابع شهرستان اهواز) شروع و تا شهرستان ایذه ادامه می‌یابد در طول یک زمان بندی ۳ ساله به اتمام برسد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با تاکید بر اینکه این مسیر ۴ خطه از جنبه‌های خاص اجرایی، فنی و ایمنی برخوردار است، اظهار کرد: در حال حاضر همه فاز‌های این پروژه فعال هستند و با توجه به اهمیت مسیر اهواز- هفتکل، باغملک، ایذه و لردگان، تلاش می‌شود طبق زمان بندی صورت گرفته عملیات اجرایی آن به اتمام برسد.

او با بیان اینکه چهار خطه شدن این مسیر عملا منجر به کاهش تصادفات مکرر از مقطع غیزانیه تا ایذه خواهد شد، ادامه داد: این پروژه شهر‌های مختلفی را نیز در بر می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به شهرستان هفتکل اشاره کرد که به واسطه نفتی بودن آن و محدودیت فعالیت‌ها، طی برنامه‌ریزی صورت گرفته یک کریدور در ۲ قطعه به طول ۸ کیلومتر در این شهر اجرا می‌شود.

عیدی وندی با بیان اینکه به واسطه ایجاد این کریدور، جاده شریانی اهواز تا لردگان، وارد هفتکل می‌شود، تصریح کرد: این اقدام باعث خواهد شد تا شهر نفتی هفتکل که به واسطه فعالیت‌های نفتی در بن بست مواصلاتی قرار گرفته از شرایط بهتری برخوردار شود، به همین دلیل این امر تقویت اقتصاد بومی منطقه را در پی دارد.

این مقام مسئول در اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: مسیر شریانی اهواز- هفتکل- باغملک- ایذه و لردگان در زمینه حمل کالا و بار برای کشور و همچنین استان از اهمیت و اولویت ویژه‌ای برخوردار است، البته دشواری‌هایی برای اجرای قطعه دوم این پروژه از دهدز تا لردگان وجود دارد، چون این قطعه به شکل آزاد راه مطالعه و برنامه ریزی شده که پیش‌بینی می‌شود سرمایه‌گذار مورد نظر این پروژه سال آینده تعیین و ادامه فرآیند ساخت را آغاز کند.

جاده رامهرمز-بهبهان-گچساران احداث می‌شود

عیدیوندی در ادامه در خصوص برنامه‌ریزی انجام شده به منظور احداث مسیر رامهرمز- بهبهان که به گچساران ختم می‌شود، بیان کرد: این پروژه نیز با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و شرکت زیرساخت به طول ۹۰ کیلومتر راه در قالب چندین فاز عملیاتی انجام خواهد شد و در دوره زمانی ۲ تا ۳ سال به اتمام می‌رسد.

به گفته این مقام مسئول، چشم انداز تعریف شده برای این پروژه، اجرای مسیر ۴ خطه از رامهرمز تا مرز خوزستان با استان کهگیلویه و بویراحمد است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سهراب
۱۱:۳۰ ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
جاده میسازید دستتون درد نکنه، ولی چرا استانداردسازی نمیشن؟ چرا اینقدر جاده ها دست انداز و موج دارن؟ خبری از روشنایی و علائم راهنمایی و رانندگی و مجتمع های رفاهی نیست، جایگاه سوخت ندارن، اسفالتها داغونه