کشته شدن سه خلبان در پی سقوط بالگرد نظامی آمریکا

در پی سقوط یک فروند بالگرد نظامی در آیداهوی آمریکا، سه خلبان آن جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، در پی سقوط یک فروند بالگرد نظامی از نوع بلک هاوک که سه شنبه شب در شرایط برفی و مه آلود در نزدیکی شهر بویزی، واقع در ایالت آیداهوی آمریکا سقوط کرد، سه خلبان ازاعضای گارد ملی نظامی امریکا به هنگام برگشت از تمرین‌های نظامی جان خود را از دست دادند.

در بیانیه‌ای که از سوی گارد ملی آمریکا منتشر شده، آمده است این سه نفر، خلبان‌های آموزش دیده‌ای بودند که در یک مأموریت تمرینی معمول شرکت کرده بودند.

سرهنگ «کریستوفر برت» اعلام کرد آخرین بار در ساعت ۷:۴۵ بعد از ظهر تماس برقرار شد و پس از آنکه دستگاه مکان یاب اندکی پس از ساعت ۸ شب فعال شد، پرسنل برای جستجوی این بالگرد اعزام شدند.

طبق گزارش سی ان ان و بر اساس اعلام مقامات ذی ربط امریکایی، در ساعت ۱۲:۳۰ چهارشنبه بالگرد در نزدیکی «Lucky Peak» پیدا شد.

مایکل گارشاک (Michael Garshak) فرمانده گارد ملی آیداهو گفت: این یک خسارت بزرگ برای گارد ملی آیداهو و جامعه ماست. دعا‌های ما و دل ما با خانواده کسانی است که عزیزانشان را از دست دادند و ما بر روی این تراژدی کار خواهیم کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است علت این سقوط نامشخص است و تحقیقات به زودی آغاز خواهد شد. گارد ملی آمریکا هویت این خلبانان کشته شده را مشخص نکرد.

«نیکول واشینگتن» فرمانده گردان ۱۸۳ حمله بالگردی به خبرنگاران گفت این سقوط در کوهستان‌ها در شبی مه آلود و برفی رخ داد.
او در ادامه افزود: خلبان‌ها از عینک‌های دید در شب استفاده می‌کردند. دو نفر از خلبانها، از مدرسان ارشد بوده و یکی دیگر نیز خلیان مدرس اموزشی بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار