مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر گفت: با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی مراجعه به بیمارستان‌ها ۷۰درصد و جانباختگان ناشی از کرونا در این استان ۷۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر چهارشنبه‌شب در برنامه تجلیل از شهدای مدافع سلامت استان بوشهر با عنوان جشن سپاس بیان کرد: با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی میزان درصد مراجعان به بیمارستان‌های استان ۷۰درصد، بستری‌ها ۶۰ درصد، موارد مثبت  ۶۹ درصد و جانباختگان ناشی از کرونا ۷۵ درصد کاهش پیدا کرد.

دکتر مراد علی فولادوند افزود: در یک سال گذشته، ۴۷ هزار نفر با علائم حاد تنفسی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۱۴ هزار نفر بستری، ۱۳ هزار و ۹۵۰ نفر ترخیص و ۸۵۷ نفر فوت شدند. همچنین جواب آزمایش ۱۸ هزار و ۶۶۷ نفر هم مثبت شد.

او ادامه داد: همه‌گیری ویرس کرونا در یک سال گذشته خیلی از کشور‌های صاحب نام را دچار مشکل کرده اما جامعه ما به برکت مؤلفه‌های خاصی که انقلاب اسلامی برای جامعه به ارمغان آورده است بهتر و مسلط‌تر از خیلی از کشور‌های صاحب نام توانسته با این پدیده مواجه شود و به میزان زیادی آن را کنترل کند.


بیشتر بخوانید


بوشهر دو خیز کرونا داشت

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر تاکید کرد: البته لازم است توجه کنیم با ویروسی مواجه هستیم که نه تنها ما بلکه بیش‌تر مناطق دنیا هم خیلی از رفتار‌های بیولوژیک آن را نمی‌دانند و باید طوری انگاشته شود که خطر در کمین است.

وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون کشور سه خیز کرونا را پشت سر گذاشته و در استان بوشهر تاکنون دو خیز به طور واضح اتفاق افتاده است که خیز اول از اردیبهشت امسال آغاز شد و تا تیر ادامه داشت و پس از آن کمی فروکش کرد و خیز دوم نیز از شهریور آغاز شد و تا نیمه آبان ادامه داشت.

کمک ۱۱۱ میلیارد تومانی سپاه به آسیب دیدگان کرونا

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر هم گفت: سپاه این استان ۱۱۱ میلیارد تومان تاکنون به آسیب دیدگان بر اثر شیوع ویروس کرونا کمک کرده  و تاکنون ۲۳۶ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شده است.

سردار علی رزمجو افزود: جمهوری اسلامی ایران از مهم‌ترین کشور‌هایی است که برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا تلاش کرده است و کارنامه‌ای درخشان در این زمینه دارد که برای آیندگان به یادگار می‌ماند.

او عنوان کرد: امروز تلاش مدافعان سلامت خداپسندانه و برابر با نعمت زندگی است به همین علّت کارنامه آن‌ها در دنیا و آخرت نزد خداوند متعال، محفوظ است.

سعید زرین فر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر هم در این مراسم، تجلیل از مدافعان سلامت را تجلیل از جهاد، ایثار و روحیه بسیجی عنوان کرد و افزود: امروز مدافعان سلامت، بسیجی‌تر از گذشته جان خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند و مشغول ارائه خدمت در این عرصه هستند.

در این مراسم از خانواده شهید زهرا رگبار و شمار دیگری از شهدای مدافع سلامت استان بوشهر تجلیل شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.