رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه ۵ میلیون تن ماده معدنی از ۱۰۰ معدن در استان استخراج می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از رشد قابل توجه فعالیت‌های معدنی در این استان در سال‌های پس از انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: معادن استان از دو به ۱۰۰ واحد افزایش یافته است.

او افزود: پیش از انقلاب دو معدن خاک‌نسوز و سنگ‌های تزیینی در استان فعال بود، اما در حال حاضر ۱۰۰ معدن با تولید سالانه پنج میلیون تن ماده معدنی بهره‌برداری می‌شود.


بیشتر بخوانید


رستمی اضافه کرد: این معادن برای بیش از یک هزار نفر در استان اشتغالزایی کرده است.

او با بیان اینکه هشت نوع ماده معدنی از معادن استان استخراج می‌شود ادامه داد: سنگ لاشه، مرمریت، خاک‌نسوز، مواد اولیه سیمان، گچ و آهک از جمله این مواد معدنی به شمار می‌رود.

رستمی با اشاره به شناسایی ذخیره‌گاه‌های دارای مواد معدنی قیمتی در استان گفت: امسال عملیات اکتشاف پنج محدوده معدنی در استان آغاز شد که سه محدوده در شهرستان سامان، یک محدوده در شهرستان کیار و یک محدوده در شهرستان لردگان قرار دارد.

او افزود: این معادن دارای پتانسیل مولتی‌متال هستند به این صورت که با اکتشاف این محدوده‌ها، می‌توان فلزات مس، کبالت، روی و آهن استخراج کرد.

رستمی، دولومیت را از دیگر مواد معدنی موجود در استان عنوان کرد و گفت: یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی سفیددشت در حال احداث است که می‌تواند از ماده معدنی دولومیت، منیزیت استحصال کند که کاربرد‌های صنعتی دارد و تعداد مواد معدنی استخراج شده در استان را به ۹ ماده افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار