جمیاری گفت: زندانیان بی سواد می‌توانند داخل زندان‌ها مراحل آموزشی و مدارج علمی را طی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندان های البرز در نشست با خبرنگاران گفت: عدم آشنایی با جرایم و مجازات و فقر از عوامل وقوع جرم است بنابراین زندانیان می توانند دوران آموزشی و پرورشی را در زندان بگذارنند تا گواهی نامه های مدارج آموزشی را کسب و بعد از رهایی به مشاغل مربوط به حرفه خود گرایش پیدا کنند.

او افزود: در گواهی نامه های اموزشی زندانیان اصلا به سابقه قضایی افراد اشاره نمی شود.

جمیاری گفت: زندانی بعد از ارتکاب جرم و گذراندن دوران مجازات باید مورد پذیرش جامعه قرار بگیرد و نباید به چشم گناه کار به نگاه شود.

او با بیان این که خانواده های زندانیان یک حلقه مفقوده است، افزود: بسیاری از خانواده های زندانیان نه تنها در جرم مشارکت ندارند بلکه هم از آن بی اطلاع هم هستند.

مدیرکل زندان های البرز گفت: در پنج ماه گذشته دومیلیارد و پانصد میلیون تومان به خانواده زندانیان کمک و جهیزیه کامل به چهارده دختر زندانی اهدا شده است.

او با بیان این که ساعت و زمان ملاقات خاصی ندارم و خانواده ها می توانند به صورت مستقیم به ما مراجعه کنند، افزود: طی پنج ماه گذشته بیش از ششصد خانواده زندانی به ما مراجعه کرده اند.

جمیاری گفت: تست مخاطی کرونا به طور مداوم در زندان ها انجام می شود و کادر درمانی زندان به صورت بیست و چهار ساعته در حالت آماده باش قرار دارد.

او افزود: طی پنج ماه گذشته بالغ بر هزار نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و ستاد دیه با همکاری خیران آزاد شده اند.

مدیرکل زندان های البرز گفت: براساس طرح نذر هشتم باید در هر استان ماهانه هشت نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آزاد شوند که البته در راستای این طرح روز گذشته هشتاد نفر در البرز آزاد شدند.

در استان البرز در مجموع بیست و هفت هزار متر مربع کارگاه برای اشتغال زندانیان وجود دارد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.