مدیر کل زندان‌های استان البرز گفت: بالغ بر ۲۶ میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تا کنون به خانواده‌های زندانیان قشر آسیب دیده کمک شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، جمیاری، مدیرکل زندان های استان البرز گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون با اهدای بالغ بر ۲۶ میلیارد ریال در قالب کارت هدیه، جهیزیه، گوشی هوشمند، سبد کالا و پرداخت نقدی به خانواده زندانیان قشر آسیب دیده سعی شده است تا بخشی از خانواده‌های نیازمند تحت پوشش حمایتی قرار بگیرند، اما حقیقتاً با توجه به شرایط سخت اقتصادی و تورم و مشکلات فراوان فراروی خانواده‌ها همت مضاعف و مشارکت دیگر دستگاه‌ها و استفاده از ظرفیت آن‌ها لازم و ضروری است.

او افزود: مجازات جنبه فردی دارد، اما اگر خانواده‌های زندانیان به درستی تحت حمایت قرار نگیرند آنان نیز در تحمل مجازات شریک می‌شوند و فشار ناشی از این عمل به افزایش آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، ترک تحصیل فرزندان و... منجر می‌شود.

جمیاری با اشاره به مفاد آیین نامه و اساس نامه انجمن‌های حمایت از زندانیان بر اجرای دقیق و قانونی آن‌ها تأکید کرد و گفت: اشتغال زندانیان یکی از مواردی است که در اساس نامه انجمن‌های حمایت به آن اشاره شده است و لازم است در راستای انجام این مهم ضمن اخذ رأی شورای طبقه بندی و انعقاد قرارداد قانونی، تعرفه‌ی حقوق و بیمه زندانی نیز در آن به خوبی لحاظ شود.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.