رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نهبندان از بهره مندی ۱۹۵نفر از آموزش‌های مهارتی در این شهرستان خبر داد.

مالدار رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نهبندان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در ۱۰ ماهه اول سال، ۱۹۵ نفر از روستائیان، عشایر و ساکنین مناطق محروم و مرزی از آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده اند.

او افزود: آموزش‌های مهارتی به عنوان یکی از محور‌های اصلی ایجاد اشتغال مولد و پایدار در روستا‌ها و جلوگیری از مهاجرت جوانان، روستاییان و عشایر است.

مالدار بیان کرد: توجه جدی به اشتغال روستائیان، جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها، استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و پتانسیل روستاها، کارآفرینی و تولید از اولویت‌های این مرکز در ارائه آموزش‌های مهارتی به روستا‌ها، عشایر و مناطق محروم و مرزی است.


بیشتر بخوانید


رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای نهبندان با اشاره به استمرار اجرای دوره‌های آموزشی مهارتی برای افراد ساکن روستا‌ها، عشایر و مناطق محروم و مرزی گفت: این آموزش‌ها در ۸ روستا و منطقه عشایری در حرفه‌های پیکر تراش چوب، نازک دوز زنانه، مانتو دوز، دوخت لباس زنانه، گلیم بافی سوزنی و لوله کش گاز خانگی و تجاری ارائه شده است.

او در ادامه عنوان کرد: تحقق عدالت اجتماعی از طریق توسعه آموزش‌ها در مناطق روستایی، مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از اولویت‌های مراکز فنی و حرفه‌ای است.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار