مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت : کرمانشاه در استقرار دولت الکترونیک از دستگاه‌های پیشگام در این زمینه است، بطوری که هم اکنون بیمه شدگان این سازمان بدون نیاز به دفترچه و صرفاً با ارائه کد ملی می‌توانند خدمات تشخیصی و درمانی را دریافت کنند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مظفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای امسال اجرای کامل این طرح با جدیت در دست پیگیری است، گفت : استقرار نظام الکترونیک در بیمه سلامت گامی به سوی حذف دفترچه کاغذی و رفع همپوشانی‌های بیمه‌ای است.

او گفت : استقرار نظام الکترونیک در قالب سامانه نسخه نویسی الکترونیک، نسخه پیچی الکترونیک و تبادل الکترونیک اسناد بستری و بستری موقت صورت می‌گیرد.

مظفری با بیان اینکه استقرار نظام الکترونیک تا پایان امسال به صورت کامل در سطح استان اجرایی می‌شود، افزود: هم اکنون ۱۰۰ درصد از بیمارستان‌های دانشگاهی و ۵۰ درصد از بیمارستان‌های غیر دانشگاهی استان کرمانشاه به سامانه تبادل الکترونیک اسناد بستری متصل هستند و این بیمارستان‌ها می‌توانند اسناد پزشکی را به صورت الکترونیکی ارسال کنند.

او افزود: در حال حاضر ۹۲ درصد از مطب‌های خصوصی و ۹۴ درصد از مؤسسات پا را کلینیک و داروخانه‌های سطح استان به سامانه نسخه نویسی الکترونیک متصل هستند.

مظفری با تأکید بر اینکه مهمترین رکن اجرای کامل استقرار نظام الکترونیک در استان، پزشکان هستند، گفت: در حال حاضر ۹۲ درصد از پزشکان کرمانشاه به سامانه نسخه نویسی الکترونیک متصل بوده که از این تعداد ۶۴ درصد آن‌ها نسخه را به صورت الکترونیک می‌نویسند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.