رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : ۲۵ هزار و ۵۷۸ نفر در پی ابتلا به کرونا از آغاز شیوع این ویروس تاکنون در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که یک هزار و ۴۵۷ نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : هم اکنون ۱۴۵ نفر در مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند که ۴۱ نفر آن‌ها در بخش‌ ای سی یو تحت درمان قرار دارند که متاسفانه چهار نفر آن‌ها بدحال هستند.

او با بیان اینکه در آبان ماه میانگین مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ روزانه به ۱۲.۵ نفر رسیده بود، گفت : این رقم هم اکنون به ۱.۶ رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در استان اشاره کرد و افزود: پس از تشکیل تیم‌های مختلف مراقبتی، حمایتی و نظارتی شاهد کاهش بیش از ۹۰ درصدی مرگ و میر و ۸۰ درصدی بستری‌های ناشی از ابتلا به کرونا بودیم.

او افزود: در این طرح ۱۰۶ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۴۳۴ هزار و ۲۵۰ نفر آموزش‌های لازم برای مراقبت از خود در برابر بیماری کرونا را فرا گرفتند و ۵۱۶ نفر نیز توسط بسیجیان حاضر در طرح مراقبت در منزل شدند.

مرادی از پلمب ۵۱۶ مورد واحد صنفی متخلف که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند خبر داد و گفت: ۹۸۱ نفر از افراد متخلف نیز پس از بی توجهی به تذکرات به مراجع قضایی معرفی شدند.

توزیع بیش از ۱۵۷ هزار بسته بهداشتی و حمایتی در طرح شهید سلیمانی

رئیس بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه از توزیع ۱۵۷ هزار و ۳۵ بسته بهداشتی و حمایتی در طرح شهید سلیمانی میان اقشار مختلف مردم و بخصوص گروه‌های آسیب پذیر خبر داد.

 رضا منصوری ادامه داد: با آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی ۱۳۰ هزار بسته بهداشتی و ۲۷ هزار و ۳۵ بسته حمایتی میان مردم و گروه‌های آسیب پذیر توزیع شد تا گام موثری برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در استان برداشته شده باشد.

او با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۰۰ هزار بسته بهداشتی توسط سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه توزیع شده است، افزود: در این حدود یک ساله ۲۱۰ هزار بسته حمایتی هم به دست افراد نیازمند و متاثر از کرونا رسیده است.

منصوری تعداد بسیجیان شرکت کننده در طرح شهید سلیمانی را هفت هزار و ۲۴۰ نفر اعلام کرد و گفت: این افراد به بیش از یک میلیون شهروند استان کرمانشاه خدمات لازم را ارائه کردند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.