فرماندار شهرستان روانسر از اجرای بیش از ۴۰۰ پروژه عمرانی، اقتصادی، تولیدی، خدماتی و رفاهی به ارزش ۱۴۵ میلیارد تومان از سال ۹۶ تاکنون در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سعدی مصطفی زاده فرماندار شهرستان روانسر گفت : بیش از ۴۰۰ پروژه در بخش‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، تولیدی، خدماتی و رفاهی به ارزش ۱۴۵ میلیارد تومان از سال ۹۶ تاکنون در شهرستان روانسر هزینه شده است.

او با بیان اینکه حدود ۱۲۰ طرح در بخش عمران روستایی و توسط دهیاری‌ها در روستاهای بخش مرکزی و شاهو اجرا شده است، گفت : ساخت واحدهای مرغداری، ۲ واحد سردخانه محصولات خارج از فصل، پرواربندی‌ها و اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در سطح ۶۰۰ هکتار از اقدامات انجام شده در بخش کشاورزی است.

فرماندار شهرستان روانسر افزود: در بخش آبرسانی به روستاها و مجتمع‌های روستایی، اجرای طرح‌های دفع فاضلاب، ساخت واحدهای پذیرایی بین راهی و اقامتگاه‌های بوم گردی، بهسازی معابر درون شهری و برون شهری، طرح هادی روستایی و برق رسانی و گازرسانی از اقدامات انجام شده دیگر در این شهرستان است.

او با بیان اینکه اکنون حدود ۶۰ روستای شهرستان روانسر از نعمت گاز برخوردار هستند، ادامه داد: گازرسانی به بیش از ۶۰ روستای دیگر در حال انجام است.

او گفت: نظام سلامت در شهرستان روانسر به طور ویژه‌ای ارتقا پیدا کرده و آغاز ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی روانسر، ساخت پایگاه فوریت پزشکی، راه اندازی بخش دیالیز و تجهیز خانه‌های بهداشت از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان است.

هزینه ۱۸۰  میلیارد تومان برای اجرای طرح های گیلانغرب

فرماندار گیلانغرب گفت: امسال ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی برای اجرای ۹۰ پروژه و طرح در فصول مختلف در سطح این شهرستان جذب و هزینه شده است.

کوروش محمودیان افزود: آغاز عملیات اجرایی احداث مرحله دوم جاده گیلانغرب به سومار در محور زرد به طول ۲۵ کیلومتر از مهم ترین طرح های عمرانی این شهرستان است.

او افزود: در حوزه منابع آب خاک و کشاورزی اقدام های بسیار ارزشمندی صورت گرفته که آب مورد نیاز سه هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی پایاب سدهای گیلانغرب، زاگرس و دایک سراب تامین شده که عملیات ۲ کشت پاییزه و بهاره در آن ها اجرا شده است.

نماینده عالی دولت در گیلانغرب گفت: ایجاد طرح های مختلف کشاورزی، دامپروری و آبخیزداری شامل اجرای ده ها پروژه در حوزه سامانه های تخت فشار، به نژادی دامپروری، بهبود واحدهای تولیدی در راستای افزایش راندمان کشاورزی، ایستگاه های پمپاژ، احداث کانال‌های انتقال آبیاری، جذب ۸۶ دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی و اجرای پروژه های آبخیزداری وکاشت گیاهان دارویی باتوجه به پتانسیل منطقه در مجموع در سطح ۱۰ هزار متر مربع از جمله طرح های یکسال گذشته است.

روشنایی نصیب معابر اصلی روستای مرزی «شیخ صله» شد

مدیر اداره برق ثلاث باباجانی گفت: معابر اصلی روستای مرزی «شیخ صله» این شهرستان با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مجهز به روشنایی شد.

کیکاوس رمضانی گفت: این روستا با توجه به نزدیکی به بازارچه مرزی شیخ صله، روزانه شاهد تردد حدود ۲۵۰ دستگاه کامیون در این روستا هستیم و ایجاد روشنایی معابر به عنوان خواسته اهالی روستا یک ضرورت بود.

او ادامه داد: برای اجرای این طرح یک هزار و ۲۰۰ متر شبکه روشنایی در بلوار ورودی روستا اجرا و یک دستگاه ترانسفورماتور ۲۰۰ کیلوولت آمپر نیز نصب شد.

مدیر اداره برق ثلاث باباجانی افزود: این طرح با هدف رفاه حال مردم مرزنشین روستا و ایمن سازی تردد خودروهای سنگین بازارچه مرزی شیخ صله انجام شده است.

اجرای سه طرح در بخش‌های آب و فاضلاب

مدیر امور آب و فاضلاب روانسر گفت: برای اجرای سه طرح در بخش‌های آب و فاضلاب این شهرستان ۳۱ میلیارد ریال هزینه شد و این طرح‌ها در دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری می رسد.

غفار صالحی افزود: به منظور اصلاح شبکه فاضلاب محله گل سفید روانسر در سال جاری بیش از چهار کیلومتر لوله گذاری در سایز های مختلف اجرا و ۴۱۸ فقره انشغاب نیز با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال نصب شد.

او از بازسازی و راه اندازی ایستگاه پمپاژ آب سراب روانسر خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح که با هدف جایگزین کردن آب سراب روانسر در زمان بحران و جبران کمبود آب در فصول گرم سال انجام گرفته هفت ملیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب روانسر با بیان اینکه این ایستگاه ۱۰۰ لیتر در ثانیه آب را پمپاژ و آب شرب را وارد شبکه توزیع شهر روانسر می کند، ادامه داد: ایستگاه پمپاژ آب سراب روانسر دارای سه پمپ افقی ۴۵ کیلوواتی است که به عنوان دومین منبع تامین آب شرب شهر روانسر برای شرایط بحرانی و اضطراری راه اندازی شده است.

صالحی ادامه داد: پروژه آبرسانی به مجتمع صادق آباد روانسر شامل چهار روستای صادق آباد، زیرجوبی، برهان الدین و صادق آباد با ۲۱۰ خانوار جمعیت به اتمام رسید.

وی اظهار داشت: آب شرب این روستاها از مخزن میان راهی خط انتقال آب جوانرود تامین می شد که با بهسازی چشمه کانی شاهان، ساخت مخزن ۲۰۰ مترمکعبی و سه هزار و ۲۰۰ متر لوله گذاری به طور بهداشتی و مداوم تامین شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.