همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر، ۲۴۸۲ میلیارد تومان طرح و پروژه عمرانی، اقتصادی و... در شهرستان کرمانشاه افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه گفت : امروز ۲۳۸ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۲۴۸۲ میلیارد تومان در شهرستان کرمانشاه افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود که با اجرای آن‌ها برای ۱۷۵۷ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

او گفت : از این تعداد پروژه، هفت مورد آن با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان طی روز‌های آتی در قالب برنامه‌های مجزا با حضور مسئولین ارشد کشوری افتتاح می‌شود.

او سهم طرح‌های اقتصادی از این طرح‌ها را ۱۶۵ مورد با اعتبار ۲۰۰۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با افتتاح این طرح‌ها ۱۱۳۶ نفر مشغول به کار می‌شوند.

 فرماندار کرمانشاه افزود: ۶۰ مورد از طرح‌های افتتاحی نیز عمرانی هستند که برای آن‌ها ۳۰۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

او ادامه داد: در این طرح‌ها گازرسانی به ۲۴ روستا با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان نیز وجود دارد.

رنجبر از آغاز عملیات ۱۳ طرح با اعتبار ۱۷۹ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۶۲۱ نفر خبر داد.

او با بیان اینکه بخشی از این طرح‌ها از محل تسهیلات عشایری و روستایی و تسهیلات زلزله اجرایی شده، گفت: اعتبار این طرح‌ها ۱۵۵ میلیارد تومان است که برای ۱۴۱۸ نفر شغل ایجاد کرده است.

فرماندار کرمانشاه بهره‌برداری از این تعداد طرح و پروژه در شهرستان کرمانشاه را نتیجه برنامه‌هایی دانست که دولت از چندی قبل آغاز کرده و افزود: بهره‌برداری از این طرح‌ها در حالی صورت گرفته که دولت در شرایط سختی از نظر جنگ اقتصادی به سر می‌برد.

رنجبر ادامه داد: اگر بخواهیم با عینک انصاف به اقدمات دولت نگاه کنیم، در سایه تحریم‌های ظالمانه دشمن کار‌های بسیار بزرگی برای خدمت به مردم انجام شده است.

او گریزی هم به اقدامات انجام شده از سوی دولت در شهرستان کرمانشاه زد و افزود: یکی از مهمترین این اقدمات پرداخت تسهیلات حمایتی در شرایط شیوع بیماری کرونا بود که بیش از ۱۲۱ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۱۲ هزار و ۸۰۰ پرونده برای واحد‌های تولیدی، صنفی، خدماتی و ... پرداخت داشتیم که باعث تثبیت بیش از ۱۵ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی در شهرستان کرمانشاه شد.

فرماندار کرمانشاه از اقدامات انجام شده در ایام زلزله برای بازسازی منازل آسیب دیده در شهرستان کرمانشاه هم یاد کرد و ادامه داد: ۲۳۲۱ واحد مسکونی با ۸۳ میلیارد تومان اعتبار بازسازی و ۳۵۶۶ واحد با ۲۲ میلیارد تومان اعتبار تعمیر شده است.

رنجبر از عملکرد مقاوم سازی منازل مسکونی در شهرستان کرمانشاه هم یادکرد و افزود: طی سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶ حدود ۸۲۰۰ واحد یعنی هر سال نزدیک به ۶۸۰ واحد در شهرستان مقاوم سازی شد، اما فقط در دو سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ مقاوم سازی ۲۴۰۰ واحد مسکونی را در شهرستان کرمانشاه داشتیم.

او ارتقا دهیاری‌های استان از ۱۶۳ دهیای به ۳۷۸ مورد در دولت را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: در همین مدت فقط از محل اعتبارات دهیاری‌ها ۵۵ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های روستایی هزینه شده است.

رنجبر گفت: از دیگر اقدامات انجام شده از سوی دولت، تحت پوشش قرار گرفتن ۲۶ هزار و ۳۵۱ خانوار شهرستان در بحث بیمه عشایر و روستاییان و معادل ۷۰ درصد جامعه هدف بود که از این تعداد ۱۴۵ خانوار هم اکنون از خدمات مستمری استفاده می‌کنند.

مردم حق بسیاری بر گردن ما دارند

 هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه افتتاح و کلنگ زنی ۲۴۸۲ طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان کرمانشاه را حاصل تلاش مدیران استان و زمینه ساز توسعه کرمانشاه دانست و گفت: امیدواریم مردم از مزایای این طرح‌ها برخوردار شوند، زیرا حق بسیاری بر گردن ما دارند.

او با بیان اینکه برنامه افتتاح پروژه‌های دهه فجر امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا صرفا به صورت ویدئوکنفرانس برگزار خواهد شد، افزود: نباید اجازه بدهیم دوباره درگیر پیک بیماری کرونا شویم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و افزایش ترددها، خطر پیک چهارم کرونا جدی است و می‌تواند خسارت سنگین‌تری نسبت به پیک سوم به همراه داشته باشد.

بازوند افزود: اگرچه کرونا قابل پیش‌بینی نیست، اما با پیشگیری می‌توان تا حد زیادی از شروع پیک مجدد آن جلوگیری کرد .

۱۲۴ پروژه در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود

نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: ۱۲۴ پروژه با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی هزار و ۴۹۰ نفر در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود که ۱۸ طرح آن با اشتغالزایی ۱۵۳ نفر مختص شهرستان کرمانشاه است.

گاز رسانی به ۱۰۲ روستا و ۶۸ واحد صنعتی

سیروس شهبازی مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: در دهه فجر طرح گاز رسانی به ۱۰۲ روستا و نیز ۶۸ واحد صنعتی با اعتبار ۱۰۲ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: در این ایام عملیات گازرسانی به ۱۲ روستا و هشت واحد صنعتی با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان نیز آغاز می‌شود.

او گفت: با این طرح‌ها چهار هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

شهبازی طرح‌های بهره برداری شده امروز در حوزه شهرستان کرمانشاه را شامل گاز رسانی به ۲۴ روستا و ۲۰ واحد صنعتی با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این طرح‌ها زمینه برخورداری ۷۵۰ خانوار از نعمت گاز را فراهم می‌کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.