اسماعیل نجار گفت: با پیگیری‌های انجام شده می‌توانیم از اوایل سال ۱۴۰۰ تمام ساختمان‌های کشور را بیمه کنیم .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشوربا اشاره به اینکه کشورمان جزو حادثه خیزترین مناطق جهان محسوب می‌شود، گفت: باید تلاش کنیم، آمادگی خود را برای مقابله با همه حوادث ارتقاء دهیم، به خصوص در مورد حادثه زلزله که آذربایجان شرقی هم در معرض خطر است و در این خصوص جزو پنج استان حادثه خیز کشور است.

او افزود: اگر زلزله هفت ریشتری اتفاق بیفتد،عواقب وخیمی به دنبال خواهد داشت و در مورد تبریز که پر جمعیت است این نگرانی بیشتر است.

نجار ادامه داد: مهمترین و اساسی‌ترین راهکار پیشگیری از حوادث است و ساختمان‌ها باید بر اساس اصول مهندسی زلزله و با استفاده از مصالح استاندارد احداث شوند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه امسال ۵ هزار و ۸۲ میلیارد تومان پیش بینی اعتبار مدیریت بحران بود و تنها ۳۰۰ میلیارد تومان آن در ردیف بودجه به صورت متفرقه تخصیص یافت، گفت: برای سال آینده نیز ۷ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان پیش بینی بودجه داشتیم که ۶۰۰ میلیارد تومان تایید شده است.

نجار همچنین با اشاره به مطالعه انجام شده در مورد علل آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع کشور از جمله جنگل‌های ارسباران گفت: بر اساس یافته‌های مطالعه انجام شده در مورد نقش عوامل انسانی و غیر انسانی در حوادث حریق ۹۰ درصد حوادث حریق عامل انسانی دارد و شکار، تفریح، اختلاف و توسعه زراعت از جمله علل آتش سوزی عنوان شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مدیریت بحران ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار