اجرای طرح امداد زمستانی هلال احمر در آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: طرح امداد و نجات زمستانی با مشارکت ۵۳۰ تن از نیرو‌های پایگاه‌های امداد جاده‌ای استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حمید حسین پورمدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: در این طرح که تا ۲۰ اسفند ۹۹ ادامه می‌یابد برای ارائه خدمات امدادی مناسب، پایگاه‌های امدادی توسط کارشناسان ارزیابی و بررسی و برای رفع نواقص و تامین امکانات مورد نیاز، تجهیزات امدادی مناسب در قالب ۳۰ محموله امدادی به پایگاه‌های امداد جاده‌ای و شعب تابعه ارسال شده است.

او با اشاره به ارزش ۱۵ میلیارد ریالی تجهیزات امدادی ارائه شده به پایگاه‌های امداد  افزود:این تجهیزات شامل اقلام بهداشتی و امدادی و جیره خشک برای در راه ماندگان و گرفتاران در برف و کولاک مانند چسب ضد حساسیت، گاز استریل تک‌پدی، گاز نخ دار نیم کیلویی، باند ۱۰ سانتی، باند کشی، پد الکلی، دستکش رژمد و پماد سیلور و ۶ هزار و ۵۰۰ عدد انواع البسه امدادی مانند کاپشن، بلوز، جوراب، کفش و کلاه امدادی است.

اوگفت: ۳ هزار و ۱۰۰ بسته جیره خشک غذایی شامل قند، لوبیا، برنج، عدس و چای، ۲ هزار و ۳۰۰ بسته جیره اضطراری، ۳ هزار و ۱۸۰ عدد کنسرو لوبیا و ۳ هزار و ۵۰ عدد ماسک از دیگر اقلامی است که در میان ۳۰ پایگاه امدادی ۲۵ شعبه توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان افزود:در این طرح ۲۶ دستگاه خودروی نجات مخصوص عملیات‌های رهاسازی و ۳۵ دستگاه آمبولانس با مشارکت ۹۰ نفراز پرسنل و ۴۴۰ نفر از امدادگران و نجاتگرانی که قبلا دور‌های امدادی را گذرانده اند، حضور دارند.

حسین پور یادآوری کرد: در این طرح امدادگران خدماتی مانند نجات و رهاسازی، اسکان اضطراری و تغذیه اضطراری را به در راه ماندگان و آسیب دیدگان احتمالی تصادفات جاده‌ای در شرایط زمستانی و بسته شدن راه‌ها ارائه خواهند داد.

اواضافه کرد: در این طرح نیرو‌های هلال احمر با همکاری و مشارکت مدیریت بحران استانداری و سازمان‌های خدمات رسان از جمله پلیس راهور، اورژانس و سازمان راهداری در جاده‌های ارتباطی اصلی در پایگاه‌های جاده‌ای مستقر شده و حوادث جاده‌ای اصلی، فرعی، کوهستان و روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

او با اشاره به بحران کرونا و فرارسیدن فصل زمستان از مردم خواست از مسافرت‌های غیرضروری پرهیز کرده و در صورت ضرورت مسافرت، تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و هنگام مواجه با حوادث و سوانح مراتب را با شماره تلفن ۱۱۲ به مرکز کنترل اطلاعات و هماهنگی عملیات استان اطلاع دهند تا به اعزام نزدیکترین پایگاه امداد جاده‌ای به محل حادثه اقدام شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.