رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از آغاز به کار احداث پروژه برگشت پساب کارخانه تولید فورفورال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بهروز نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر با بازدید از وضعیت زیست محیطی و روند اجرایی پروژه مدیریت پساب کارخانه تولید فورفورال شوشتر با مدیریت و مسئولان این کارخانه و پیمانکار اجرای این طرح از نزدیک دیدار و گفت و گو کرد.

نجاتی در حاشیه این بازدید در گت و گو با خبرنگار ما گفت: پروژه مدیریت پساب این کارخانه که مراحل احداث ساختمانی حوضچه‌های ذخیره پساب آن به اتمام رسیده بود جهت برگشت پساب آن نیز آغاز به احداث فونداسیون کرده و در بازدید و جلسه‌ای که با مدیریت و پیمانکار طرح در این خصوص انجام گرفت.

او بیان داشت: مقرر شد که تا پایان سال نسبت به خریداری، انتقال و نصب تجهیزات مربوطه اقدام و گزارش پیشرفت کار به اداره محیط زیست ارسال شود که در صورت بهره برداری از این طرح تمامی پساب تولیدی از این کارخانه مورد استفاده مجدد قرار خواهد گرفت.

کارخانه تولید فورفورال از باگاس نیشکر از واحد‌های زیرمجموعه شرکت تولیدی نفت بهران بوده که به عنوان تنها تولید کننده این حلال صنعتی درخاورمیانه به ظرفیت تولید  یک هزار و ۵٠٠ تن در سال، در سال ١٣٨۵ به بهره برداری رسیده و همجوار با کارخانه شرکت کشت و صنعت کارون و نئوپان سازی کارون در شوشتر قرار گرفته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.