معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از مناطق مستعد بهره برداری از محصولات فرعی جنگل و مرتع جنوب کرمان که در سال ۹۹ بهره برداری شده است، احیا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سنجری معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان و ناصری مسئول گروه بهره برداری این اداره کل از پروژه احیای مناطق بهره برداری سفیدباز شهرستان جیرفت، بازدید به عمل آوردند.

سنجری معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در حاشیه این بازدید گفت: به منظور احیای رویشگاه‌های مرتعی، احیا و توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی و صنعتی (محصولات فرعی مرتعی) در سطح مراتع جنوب کرمان اجرایی می‌شود.

او اولویت بهره برداری از مراتع را با تشکل ها، مرتعداران، جنگل نشینان و فارغ التحصیلان بخش منابع طبیعی و کشاورزی دانست و افزود: ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از مناطق مستعد بهره برداری از محصولات فرعی جنگل و مرتع در سال ۹۹ بهره برداری شده که می‌بایست در سطح دو برابر احیا و قرق شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان به اهمیت اقدامات احیایی مراتع اشاره و تصریح کرد: مراتع یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های طبیعی محسوب می‌شود که با مدیریت صحیح می‌تواند سطح معیشتی مردم منطقه را بالا ببرد.

او افزود: بهره‌برداری صحیح همراه با عملیات اصلاح و احیای آن‌ها می‌تواند نقش اساسی برای حفظ آب، خاک و تأمین نیازمندی‌های کشور در زمینه فرآورده‌های دارویی و صنعتی، کاهش روان آب‌ها و کنترل سیل و رسوب داشته باشد.

سنجری مشارکت مردمی را در توسعه عرصه‌های منابع طبیعی مهم برشمرد و بیان داشت: منابع طبیعی متعلق به آحاد مردم است و باید برای نسل‌های آینده نیز حفظ شود، از این رو مشارکت اقشار مختلف مردم و جوامع محلی از جمله دامداران، بهره برداران و عشایر در حفظ، احیا و توسعه عرصه‌های منابع طبیعی به ویژه مراتع بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار